Miltä paneminen tuntuu?
miun isoveljen kaveri sano että paneminen voi tuntuu liiankin hyvältä kysyin siltä mitä se tarkoittaa ja se ei oikein osannu selittää niin mitä se vois tarkoittaa?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokainen kokee panemisen hieman eri tavalla. Siksi jokainen saattaa myös kuvailla eri tavoin tuntemuksia, joita paneminen itsessä saa aikaan. Paneminen voi kuitenkin tuntua hyvin miellyttävältä sekä fyysisesti että henkisesti. Tuo ”liian hyvältä” tuntuminen saattaa viitata tähän kokonaisvaltaiseen mielihyvän tunteeseen. Hormonit sekä aistien yhteistyö saavat aikaan sen, että paneminen voi tuntua nautinnolliselta. Olo saattaa olla iloinen, rentoutunut ja raukea panemisen jälkeen. Tuntemukset kuitenkin vaihtelevat aina ihmisen ja panokerran mukaan.
Jos asia jäi vaivaamaan mieltäsi, voit ottaa aiheen uudestaan puheeksi isoveljen kaverin tai jonkun luotettavan aikuisen kanssa. Lisätietoa panemisesta ja seksuaalisuudesta saat myös meidän artikkeleistamme ja neuvontapuhelimen kautta.
Neuvonnan tiimi