Minkä verran seksin harrastaminen saa kuulua naapureille?
Minkä verran seksin harrastaminen saa kuulua naapureille? Asumme nykyään rivitalossa, ja kesällä on aina illalla ja yöllä ikkuna auki. Jos naapuri on ulkona, olen varma, että hän kuulee tarkkakorvaisena mitä me teemme. Emme pidä paljon ääntä, joten se ei varmasti häiritse. Rakastelemme kuitenkin useana iltana viikossa, ja kun nautin, en ole ihan hiljaa. Suhtautuvatko ihmiset eri lailla rakastelusta syntyviin ääniin, kuin muihin ääniin?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmiset suhtautuvat kukin omalla tavallaan rakastelusta syntyneisiin ääniin. Jos ääntely on kovaa, voi se tuntua toisista kiusalliselta tai häiritsevältä. Myös muut suhtautumistavat ovat mahdollisia. Seksin harrastamiseen liittyviä ääniä pidetäänkin osittain ristiriitaisesti tulkittavina. Elämisestä kuuluu ääntä ja seksiäänet voidaan laskea tavalliseen elämään kuuluviksi ääniksi. Yöaikaan tulisi kuitenkin välttää kovien (seksi)äänien syntymistä.
Kerroit, ettette pidä paljoa ääntä, vaikka ääntelyä syntyykin. Kuvaamasi tapa tuskin häiritsee naapuria, sillä talon eristeet vaimentavat muualta kuuluvia ääniä. Jos ikkunasta kantautuvat äänet huolettavat, voi ikkunan laittaa varmuuden vuoksi kiinni ja avata seksin jälkeen. Tällä tavoin voi rauhassa rakastella kumppaninsa kanssa ja naapurisopukin säilyy.
Neuvonnan tiimi