Toive seksin etenemisestä
Minua kiihottaa ajatus, että seksi etenisi niin, että sen aikana ei tarvitsisi puhua, vaan molemmat tietäisivät koko ajan mitä tehdään ja tuntisivat sekä oman että kumppanin kehon toiminnan täydellisesti. Että kehon reaktiot kertoisi mitä tehdään, eikä sanoja tarvittaisi. Onko tämä ajatus realistinen, ja vaatiiko se vähimmässäkin tapauksessa pitkän yhteisen kokemuksen seksistä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On luonnollista pohtia seksiin liittyviä asioita. On myös hyvä miettiä, millaiset seikat itseä voisivat kiinnostaa. Mainitsemistasi asioista on lupa kiihottua.
Seksitilanteiden ”onnistumisessa” on eroja muun muassa seksikerran ja kumppanin mukaan. Joskus seksi saattaa edetä sujuvasti, toisinaan tarvitaan enemmän kommunikaatiota. Monesti seksi muuttuu ns. sujuvammaksi, kun kumppanin tuntee jo paremmin ja molemmat tietävät, mistä toinen pitää. Täysin mahdotonta ei toki ole sekään, että seksi etenisi kuvaamallasi tavalla myös uuden kumppanin kanssa. Toisen kehon toimintoja oppii kuitenkin täysin tuntemaan vain ajan myötä. Siksi kuvaamasi ajatus seksistä voisi olla realistisempi suhteessa, jossa toisen tuntee paremmin.
Omista toiveistaan voi puhua potentiaalisen kumppaninsa kanssa. Voitte yhdessä miettiä, olisiko toivettasi mahdollista toteuttaa ja millä tavoin toiveen toteuttaminen onnistuisi helpoimmin. Myös oman kehon tunteminen auttaa seksitilanteiden sujuvoittamisessa. Kun tietää, mistä itse pitää, osaa myös kertoa kumppanilleen, miten haluaa itseään kosketettavan. Vaikka kommunikointia tarvittaisiinkin kesken seksin, on loppujen lopuksi tärkeintä, että molemmille jää seksistä hyvä mieli.
Neuvonnan tiimi