Minulla on aina ollut sellainen olo etten halua koskaan harrastaa...
Minulla on aina ollut sellainen olo etten halua koskaan harrastaa seksiä enkä olla parisuhteessa. Kuitenkin joinakin aikoina minulle tulee pakottava tarve itsetyydyttää ja yritän kaikin keinoin välttää tekemästä sitä, mutta ajatus vaivaa aina niin paljon että en pysty keskittymään mihinkään ja lopulta päädyn itsetyydytykseen, koska se on ainoa keino jolla pääsen tunteesta eroon. Joskus käytän myös aikuisviihdettä ja häpeän sitäkin valtavasti.En edes haluaisi seksuaalisuuden olevan osa elämääni.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On jokaisen itse päätettävissä, haluaako harrastaa seksiä tai olla parisuhteessa. On siis ihan sallittua elää ilman kyseisiä asioita, jos ne eivät tunnu itselle luontevilta vaihtoehdoilta.
Kerroit kuitenkin viestissäsi, että koet häpeää itsetyydytyksestä ja aikuisviihteen katselemisesta. Ovatko nämä tunteet olleet aina osa elämääsi vai ovatko tuntemukset alkaneet jonkin tietyn kokemuksen seurauksena? Näkyvätkö kokemasi häpeän tunteet jollain muullakin elämäsi osa-alueella? Miten purat tai käsittelet omia hankalia tuntemuksiasi? Millaiset asiat kannattelevat sinua elämässäsi? Esimerkiksi tällaisia asioita on hyvä miettiä silloin, kun aletaan pohtia, miten tilannettasi ja oloasi voisi helpottaa.
Jokaisella ihmisellä on yksilöllinen seksuaalihistoria, joka vaikuttaa kokemuksiimme elämän eri vaiheissa. Monet muutkin ovat kokeneet vastaavanlaisia tuntemuksia seksuaalisuuteensa liittyen. Omaan seksuaalisuuteen liittyvää häpeää ja muita ikäviä tunteita on kuitenkin mahdollista työstää ja lieventää esimerkiksi soittamalla neuvontapuhelimeemme tai varaamalla keskusteluajan seksuaalineuvojan luota. Näin tilanteeseesi on mahdollista paneutua syvemmin. Kanssamme voi puhua luottamuksellisesti vaikeistakin asioista, joten voit halutessasi olla rohkeasti meihin yhteydessä. Yhteystiedot löytyvät täältä.
Neuvonnan tiimi