Minulla on noin 12-senttimetrinen penis seisokissa enkä keksi hyvää kondomia...
Minulla on noin 12-senttimetrinen penis seisokissa enkä keksi hyvää kondomia ja eka seksikerta lähestyy. Seksikauppoihinkaan en pääse:/

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On hienoa kuulla, että olet vastuullinen henkilö, joka haluaa huolehtia ehkäisystä ekan seksikerran lähestyessä. On todennäköistä, että ihan tavalliset, kaupoista tai kioskeista saatavat kondomit ovat sopivia peniksesi mittoihin.
Oikeanlainen kondomi tuntuu mukavalta, eli ei rullaudu pois paikaltaan tai jätä osaa peniksestä paljaaksi. Sopivaa kondomia valitessa on hyvä huomioida pituuden lisäksi myös paksuus. Jokaisen penis on ulkönäöltään hieman erilainen, joten myös peniksen muotoa voi halutessaan tarkkailla, sillä jotkut kondomit ovat koko pituudeltaan saman levyisiä ja toiset taas terskan kohdalta leveämpiä. Terskan kohdalta leveämmät kondomit ovat mukavampia yllä, jos penis levenee kärkeä kohti. Monesti kondomipakkauksen kyljessä on koon lisäksi mainittu myös muoto. On hyvä muistaa, että kondomin kanssa saa käyttää vain vesi- tai silikonipohjaisia liukuvoiteita, jottei kondomi haurastu.
Ei kannata ottaa liikaa paineita asian suhteen, eiköhän sinulle kokeilemalla jokin ihan hyvä merkki/malli löydy. Jos (seksi)kauppoihin pääseminen ei ole mahdollista, voi kondomeja tilata myös netistä ja samalla tehdä erilaisia hinta- ja mallivertailuja. Joillakin sivustoilla saattaa olla lisäksi kattava taulukko eri kondomien mitoista ja malleista allekkain listattuna. Myös kumppanin puoleen voi kääntyä ja yhdessä lähteä kondomikaupoille. Sinua voisi hyödyttää lisäksi Kondomivalitsin tai tältä sivulta löytyvä Mikä kondomi sopii minulle? -taulukko. Halutessasi saat asiasta enemmän tietoa terveydenhoitajaltasi tai soittamalla neuvontapuhelimeemme.
Maija Nieminen