Minulla on vaikeuksia saada orgasmia. Olen neitsyt ja kokematon tyttö....
Minulla on vaikeuksia saada orgasmia. Olen neitsyt ja kokematon tyttö. Kun sormetan niin pääsen aika lähelle orgasmia silleen että alkaa jo kihelmöimään mutta sitten en pysty enään jatkamaan loppuun asti itse.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ei hätää, et ole tilanteesi kanssa yksin, sillä moni muukin voi kokea orgasmin saamisen vaikeaksi. Taustalla voi olla hyvin erilaisia tekijöitä, jotka vaihtelevat yksilöittäin. Tärkeää olisi ottaa paineeton asenne ja yrittää rentoutua sekä fyysisellä että psyykkisellä tasolla. Joskus, jos oikein alkaa orgasmia metsästää, voi se pikemminkin karata jostain syystä kauemmaksi. Pyri siis luomaan itsetyydytyshetkiin kiireetön ja hyväksyvä ilmapiiri, joissa on sallittua nauttia, onnistuisipa saamaan orgasmin tai sitten ei.
Mainitsit, ettet pysty jatkamaan loppuun asti itse. Koetko, että kyse on lähinnä eräänlaisesta psyykkisestä esteestä, kuten esimerkiksi kontrollin menettämisen pelosta? Vai onko kyse sittenkin jonkinlaisesta fyysisestä vaikeudesta edetä orgasmiin asti yksin? Olipa kyse sitten mistä syystä vain, on hyvä muistaa, ettet ole tehnyt mitään väärin. Oman kehon ja sen reaktioiden tuntemiseen vain kuluu aikaa. Kehossa on myös monia muitakin erogeenisiksi kutsuttuja alueita, joiden koskettelemisesta saa mielihyvää. Kuuntelemalla kehoasi ja tarkkailemalla sen reaktioita voit havaita, mikä tuottaa juuri sinulle nautintoa. Jatka siis sitä, mikä tuntuu hyvältä tai oikealta ja keskity nautinnollisiin hetkiin sen sijaan, että koet orgasmin saamisen pakkona. Jotkut voivat myös kokea erilaiset esineet tai välineet itselleen hyväksi tavaksi saada orgasmi, mutta tämä on aina yksilöllistä.
Olet varmasti jo oikeilla jäljillä orgasmin löytymisen suhteen. Jos sinua kiinnostaa, voit vielä tutustua orgasmia käsittelevään artikkeliimme. Mikäli koet asian mietityttävän sinua edelleen, voit aina soittaa neuvontapuhelimeemme, jossa voimme auttaa sinua vielä tarkemmin. Tsemppiä ja nautinnollisia hetkiä.
Maija Nieminen