Missä menee sopivuuden raja julkisissa hellyydenosoituksissa?
Missä menee sopivuuden raja julkisissa hellyydenosoituksissa? Näin kuinka yksi iso poika puristeli tyttöystäväänsä pyllystä oikein kunnolla iltapäivällä koulun käytävällä. Saako näin tehdä? Se näytti jo niin kiihkeältä, että luulin, että kohta he alkavat riisuutua.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokaisella ihmisellä on omat henkilökohtaiset tapansa määritellä sopivuuden rajat julkisissa hellyydenosoituksissa. Jotkut voivat osoittaa rohkeammin hellyyttä julkisilla paikoilla, toiset taas kaipaavat enemmän yksityisyyttä. Varsinaisesti pyllyn puristamista tai esimerkiksi suutelemista ei ole kielletty julkisilla paikoilla. Raja hellyydenosoitusten suhteen on hieman häilyvä, mutta olisi hyvä, ettei toisten nähden kosketeltaisi kumppania seksuaalisessa mielessä sukuelinten kohdalta tai oltaisi alasti. Jokaisella on seksuaalinen itsemääräämisoikeus ja tämä kattaa myös sen, ettei muita saisi altistaa omille seksuaalisille toimille.
Pyllyn puristeleminen tai muut hellyydenosoitukset voivat tuntua toisista ihmisistä vaivaannuttavilta. Tämä on tavallista, varsinkin jos hellyydenosoitukset jatkuvat pitkään ja tuntuvat melko intiimeiltä. Tilanteesta voi ystävällisen asiallisesti sanoa pariskunnalle. Jos kuitenkin tuntuu siltä, ettei kehtaa ottaa asiaa puheeksi, voi pyrkiä katsomaan muualle tai vaihtamaan paikkaa, ettei pyllyn puristelemista näe. Myös luotettavien ihmisten tai opettajan kanssa voi käydä tilannetta läpi, jos tapahtunutta ei saa pois mielestä.
Neuvonnan tiimi