Mistä johtuu, että seksin aikana menee tilaan, ettei voi laueta?
Mistä sellainen johtuu, että seksin aikana menee joskus sellaiseen tilaan, ettei voi laueta? Tuntuu kuin joku lukko estäisi sen? Se antaa mahdollisuuden kokea mahtavaa nautintoa, kun voi tehdä kaikkea sellaista pitkän aikaa, mitä normaalisti kestää vain hetkisen. Lopulta ikään kuin kahleet murtuvat, ja laukeaminen on supervoimakas ja ihana. Onko tälle olemassa selitystä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmiskeho on psykofyysinen kokonaisuus. Tämä ominaisuus näkyy seksuaalisuuden saralla esimerkiksi niin, että ihminen voi kokea seksuaalista nautintoa sekä psyykkisellä että fyysisellä tasolla. Jokainen ihminen nauttiikin aina omanlaisista asioista. Joku saattaa esimerkiksi saada mielihyvää nautinnon pitkittämisestä. Nautinnon pitkittämiseen voi liittyä kokemus sekä psyykkisellä että fyysisellä tasolla kokemus voimakkaasta orgasmista. Voimakkaissa tuntemuksissa ei ole mitään väärää tai outoa.
Mainitsemasi tilanteet saattavat liittyä kehon yksilölliseen tapaan toimia. Mikäli asia vaivaisi itseä, voi tilanteen ottaa puheeksi lääkärin vastaanotolla. Lääkäriltä voi myös kysyä tieteellistä syytä kuvaamillesi kokemuksille. Jos haluaisit vielä keskustella seksuaalisuuteen liittyvistä asioista, palvelee neuvontapuhelimemme sinua vielä laajemmin aiheeseen liittyen.
Neuvonnan tiimi