Mistä nämä muutokset johtuu: Aiemmin siemensyöksyt oli erilaisia kuin nykyään....
Mistä nämä muutokset johtuu: Aiemmin siemensyöksyt oli erilaisia kuin nykyään. Siemensyöksy tulee nyt paljon kovemmin ja orgasmikin on paljon parempi. Toinen minkä olen huomannut on, että peniksen terska kasvaa erektiossa leveämmäksi kuin peniksen varsi. Onko se outoa, kun penis on muutenkin paksu? Kolmas muutos nyt runkkaamisen aikana on, että peniksen varsi kipeytyy jos runkkaan kauemmin. Mihin siemensyöksyjen kannattaa antaa tulla? Onko kaikin puolin hyvä, jos poika tykkää runkkaamisesta?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa, että tarkkailet kehoasi ja sen toimintoja. Siemensyöksyjen koostumuksessa ja siemennesteen määrässä voi olla eroja eri runkkauskerroilla. Lisäksi iän ja kokemuksen myötä voi usein kehittyä taitoa ja tietämystä siitä, miten tuottaa itselleen nautinnollisempi orgasmi kuin aiemmin. Myös peniksissä ja terskoissa on eroja aina kantajansa mukaan. On siis ihan luonnollista, mikäli peniksen varsi on paksu ja terska on erektiossa vartta leveämpi.
Runkkaaminen on hyvä tapa tutustua kehoonsa ja seksuaalisuuteensa. On siis ihan sallittua tykätä runkkaamisesta. Joskus tosiaan voi käydä niin, että paikat kipeytyvät pitkän itsetyydytyssession aikana. On tärkeää kuunnella omaa kehoaan ja tehdä sitä, mikä tuntuu hyvältä ja pitää vaikka pieni tauko, jos jokin sattuu. Jos et ole jo testannut, voit käyttää liukuvoidetta masturboinnin aikana, jolloin peniksen ihoalueelle ei kohdistu niin paljon kitkaa ja varsi ei välttämättä kipeydy nopeasti. Siemensyöksyn voi antaa tulla sellaiseen kohtaan, joka tuntuu itsestä hyvältä. Jotkut saattavat laueta paperiin, jotta paikkojen siistiminen olisi helpompaa. Yksi helppo paikka siistiä jälkensä on myös kylpyhuone.
Kiva, että olet kiinnostunut seksuaalisuuteen liittyvistä teemoista, Jos sinulle tulee vielä kysyttävää, voit kääntyä aina turvallisen aikuisen tai terveydenhoitajan puoleen.
Maija Nieminen