Mistä on lähtenyt liikkeelle käsitys, että sairaanhoitajilla olisi vilkas seksielämä?
Mistä on lähtenyt liikkeelle käsitys, että nuorilla sairaanhoitajanaisilla olisi poikkeuksellisen vilkas seksielämä? Luulisi, että väitteessä olisi jotakin perää, kun sitä pidetään niin selvänä asiana.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kuvaamasi väite on lähinnä tietynlainen olettamus, jota jotkut ihmiset saattavat pitää totena. Ajatus sairaanhoitajien vilkkaasta seksielämästä voi liittyä esimerkiksi siihen, että hoitoalalla ollaan tekemisissä kehon ja alastomuuden kanssa. Tämä taas saattaa luoda mielleyhtymän seksiin tai erityisen seksuaalisiin ihmisiin, vaikka hoitotilanteissa ei olekaan mitään seksuaalista. Kyse on siis lähinnä hoitotyöhön ja hoitajiin liittyvistä fantasioista. Sairaanhoitajanaisista on sallittua fantasioida, mikäli se tuottaa itselle iloa.
Todellisuudessa sairaanhoitajan ammatti ei määrittele seksielämän vilkkautta. Asia riippuu aina henkilöstä itsestään, hänen elämäntilanteestaan sekä muista osatekijöistä. Joillakin sairaanhoitajilla saattaa olla vilkkaampi seksielämä kuin toisilla, mutta kyse ei ole ammatinvalintaan liittyvistä seikoista.
Neuvonnan tiimi