Mistä tiedän, milloin tyttö alkaa kiihottua?
Mistä oikein tiedän milloin tyttö alkaa kiihottua? Minun oma kiihottumiseni näkyy saman tien, mutta entäpä kun tyttöjen kehossa ei ole yhtä selviä merkkiä kuin peniksen jäykistyminen pojilla? Ensikertalaisena en osaa lukea kehon viesteistä missä mennään. Ja nolottaisi kysyä että kiihotutko sinä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ensikertalaisuudessa tai kiihottumisen varmistamisessa ei ole mitään noloa. Ihminen on aina tietyllä tapaa ensikertalainen uuden kumppanin kanssa. Myös tyttökin on ensikertalainen sinun kanssasi eikä hän välttämättä voi tietää, oletko sinä varmasti kiihottunut. Siksi asiaa ei kannata jännittää liikaa. Yhdessä voitte opetella tuntemaan toistenne kehoja.
Tavallisesti tytön kiihottumisen merkkinä pidetään muun muassa emättimen kostumista ja avautumista, hengityksen muuttumista raskaammaksi ja nännien kovettumista. Mitään täysin selvää merkkiä ei kuitenkaan ole. Puhuminen onkin tärkeä seksitaito, sillä kukaan ei voi entuudestaan tietää, kiihottuuko toinen kyseisistä hyväilyistä vai ei. Tytön kanssa voi sopia, että hän kertoo, kun on kiihottunut. Tällä tavoin ei tarvitse arvailla, milloin olisi sopiva hetki hyväilyjen etenemiselle.
Osaat varmasti edetä toista kunnioittaen, koska osaat jo nyt hienosti pohtia asiaa tytön näkökulmasta. Huolistaan voi puhua tytölle ja vaikkapa jollekin turvalliselle aikuiselle. Myös neuvontapuhelin auttaa tarvittaessa lisää. Jos aihepiiri kiinnostaa sinua, voit tutustua vielä esimerkiksi emätintä sekä ekaa kertaa käsitteleviin artikkeleihin.
Neuvonnan tiimi