Mitä ejakulaationeste on ja milloin voi saada ejakulaation?
Tuleeko naisen ejakulaatio orgasmin aikana, vai voiko se tulla muulloinkin? Millaista se neste on, ja mistä se tarkalleen tulee, virtsaputkesta vai pillusta? Onko se eri asia kuin pillumehu? Voiko nainen ejakuloida myös suuseksin aikana? Onko tietoa minkä ikäisillä naisilla ejakulointi on yleisintä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmiskeho toimii yksilöllisesti ja jotkut pystyvät saamaan emättimen ejakulaation. On kuitenkin täysin tavallista, että kaikki eivät ejakuloi seksin yhteydessä. Kehoja on erilaisia, mutta tyypillisimmin emättimen ejakulaatio tulee yleensä orgasmin yhteydessä.
Ejakulaationeste on värintöntä ja hajutonta ja neste tulee Skenen rauhasista, jotka sijaitsevat virtsaputken vieressä ja avautuvat emättimeen. Kyseessä on eri asia kuin pillumehu, jota erittyy kaikilla kiihottumisen yhteydessä. Pillumehu voi olla myös koostumukseltaan paksumpaa ja väriltään vaaleampaa kuin ejakulaationeste.
Henkilön on mahdollista ejakuloida suuseksin aikana. On kuitenkin yksilöllistä, millainen stimulaatio saa henkilön ejakuloimaan. Ejakulaatiota on melko vähän tutkittu, joten täysin tarkkaa tietoa ei ole siitä, minkä ikäisillä naisilla ejakulointi on yleisintä. Ejakulaatio voi tapahtua minkä ikäisenä tahansa, mutta joskus ejakuloiminen on helpompaa sitten, kun jo tuntee kehoaan ja sen reaktioita. Usein ejakuloinnin mahdollisuus vaihtelee enemmänkin seksikerran ja stimulaatiotavan kuin iän mukaan.
Parhaiten orgasmin ja ejakulaation saavuttaa silloin, kun tilanne on rento ja tunnelma rauhallinen. Seksi voi olla kuitenkin nautinnollista myös ilman orgasmia tai emättimen ejakulaatiota, tärkeintä on, että seksihetki on mieluisa molemmille. Jos sinulle jäi vielä kysyttävää, neuvomme sinua mielellämme lisää neuvontapuhelimessa.
Neuvonnan tiimi