Mitä kaikkea kaksi naista voi sängyssä tehdä?
moiksu! oon täysin kokematon seksissä molempien sukupuolten kanssa mutta aattelin että tuntuis mukavammalta tehdä eka kerta tytön kanssa.. en tiiä mistä se voi johtua?? mutta olisko teillä antaa jotain vinkkejä mitä kaikkea kaksi naista voi sängyssä tehdä? ei tuu mieleen ku nuoleminen ja sitäkään tuskin osaan… etin olisko tästä aiheesta jo jotakin täällä mutten löytänyt.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Niin sanottu eka kerta sekä siihen liittyvät seikat mietityttävät muitakin. On hyvä valita sellainen seksikumppani, jonka seurassa olo on luonteva ja turvallinen. Mikäli eka kerta tuntuisi paremmalta tytön kanssa, voi näin toimia. Jokainen on yleensä itse parhain henkilö vastaamaan, miksi juuri tytön kanssa eka kerta tuntuisi mukavammalta. Taustalla saattaa olla ajatus ”tuttuudesta” ja siitä syntynyt turvallisuuden tunne, jos itsekin on tyttö. Myös muita vaikuttavia seikkoja voi olla. Mitään pahaa tilanteessa ei kuitenkaan ole. Seksiä saa harrastaa yhteisymmärryksessä itseä miellyttävien ihmisten kanssa.
Ei haittaa, vaikka tuntuisikin siltä, ettei ”osaa” harrastaa seksiä. Mitään oikeaa tapaa harrastaa seksiä ei ole olemassa. Siksi mielikuvituksensa saa päästää seksikumppaninsa kanssa valloilleen. Seksi on paljon muutakin kuin sukuelinten alueella tapahtuvaa toimintaa tai penetratiivista seksiä. Toista on mahdollista hyväillä esimerkiksi käsin eri puolilta kehoa ja kokeilla, millaiset hyväilyt tuottavat eniten nautintoa. Hyväilytapoina voi käyttää muun muassa sivelemistä, hieromista, taputtelemista tai puristelemista. Myös kosketuksen voimakkuutta vaihtamalla saattaa löytää monenlaisia tapoja nauttia. Hyväilyissä saa sormien tai käsien lisäksi käyttää muitakin kehonosia, esimerkiksi suuta ja kieltä. Kieltä voi vaikkapa kuljettaa eri puolilla kumppanin kehoa tai sillä voi tehdä pyöriviä tai lipovia liikkeitä. Suun avulla on mahdollista myös imeä tai suukotella kehoa eri kohdista.
Sukuelinten aluettakin voi hyväillä joko esimerkiksi sormin tai suulla. Voit tutustua aiheeseen tarkemmin suuseksiä ja klitorisseksiä käsittelevien artikkeleiden kautta. Halutessaan seksiin voi ottaa myös seksivälineitä, joilla voi hyväillä toista joko sukuelinten alueelta tai sitten muualta päin kehoa. Osa saattaa kokeilla myös sukuelinten hieromista yhteen. Kaikentyyppisiä seksitapoja saa testata, mikäli ajatus tuntuu molemmista miellyttävältä.
Omista huolenaiheistaan kannattaa puhua kumppanilleen. On täysin mahdollista, että hänkin saattaa tuntea epävarmuutta omasta kokemattomuudestaan. Ihminen on joka tapauksessa tietyllä tapaa aina kokematon uuden kumppanin kanssa, sillä jokainen ihminen pitää hieman erilaisista asioista seksissä. Uuden kumppanin kanssa on sallittua etsiä molemmille nautintoa tuottavia seksitapoja. Voitte esimerkiksi aloittaa yhteisestä itsetyydytyshetkestä, jossa näytätte, millaiset asiat tuottavat itselle mielihyvää. Itsetyydytystä käsittelevästä artikkelista saattaa olla hyötyä myös yhteisessä seksissä.
Keskustelemisen ja kokeilemisen kautta on mahdollista löytää sopiva seksitapa. Ei siis syytä huoleen. Jos kaipaisit lisää neuvoja, voit soittaa neuvontapuhelimeen. Halutessasi voit tutustua lisäksi ekaa kertaa käsittelevään artikkeliimme.
Neuvonnan tiimi