Orgasmi yksin ja yhtäaikainen orgasmi
Mitä pillussa tapahtuu orgasmin aikana? Onko naisen ja miehen mahdollista saada orgasmi yhtä aikaa, ja jos on niin onko se erilaista kuin eri aikaan tulevat orgasmit?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kiihottuessa verenkierto lisääntyy sukuelinten alueella, klitoris paisuu ja jäykistyy sekä pillun limakalvot kostuvat. Orgasmin aikana pillua ja peräaukkoa ympäröivät lihakset tekevät nopeita ja rytmikkäitä supistuksia. Lisäksi kohtu supistelee orgasmissa. Orgasmin voimakkuus sekä kesto vaihtelevat henkilöittäin ja seksikerroittain.
Mies ja nainen voivat saada orgasmin samaan aikaan, mutta näin ei välttämättä tapahdu joka kerralla. Lisäksi on tavallista, että orgasmi saattaa jäädä uupumaan kokonaan joko toiselta tai molemmilta osapuolilta. Koska orgasmi voi tuntua hyvältä fyysisen tason lisäksi myös henkisellä tasolla, saattaa yhtäaikainen orgasmi tuntua joistakin nautinnollisemalta. Tuntemuksissa on kuitenkin yksilöllisiä eroja ja siksi jokainen henkilö tai pariskunta kokee orgasmin aina omalla tavallaan. Kaikilla seksikerroilla ei yhtäaikainen orgasmi aina onnistu, eikä tästä tarvitse olla huolissaan.
Orgasmin saamiselle ei kannata laittaa liikaa painoarvoa, ettei tilanteeseen synny suorituspaineita. Orgasmin puuttuminen tai ”väärään” aikaan saatu orgasmi, ei tarkoita, että seksikerta olisi ollut jotenkin epäonnistunut. Toisen kanssa onkin tärkeää jutella omista ajatuksistaan ja siitä, millaiset hyväilyt tuottaisivat nautintoa molemmille. Laajemmin tietoa orgasmista voit saada vielä täältä.
Neuvonnan tiimi