Mitä skvirttaaminen on ja miksi siitä tuntuu olevan niin vaikea...
Mitä skvirttaaminen on ja miksi siitä tuntuu olevan niin vaikea löytää muuta kuin hömppälööppitasoisia artikkeleita? Onko se virtaa? Vai osa sitä? Roiskin paljon fistauksen aikana/jälkeen ja kyllä haisee pissa usein.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Squirttaamisella, eli emättimen ejakulaatiolla, tarkoitetaan nesteen syöksähtämistä virtsaputken vieressä olevista Skenen rauhasista kiihottumisen tai orgasmin yhteydessä. Emättimen ejakulaatio on kehon luonnollinen ilmiö, mutta sitä ei tapahdu kaikille. Aihetta on tutkittu melko vähän ja tämä voi olla yksi syy siihen, miksi asiaa ei käsitellä kuin kevyiden artikkelien muodossa.
Ejakulaationesteen määrä on yksilöllistä ja neste on yleensä kirkasta, väritöntä sekä hajutonta. Ejakulaationeste ei ole virtsaa, mutta se sisältää myös virtsa-ainetta. Joskus seksin aikana voi lirahtaa pissaakin, mikäli rakko on täynnä. Jos kyse on enemmän virtsankarkailusta, voi tilannetta yrittää auttaa lantionpohjanlihasten harjoitteilla. Seksiin kuitenkin kuuluvat erilaiset nesteet sekä tuoksut, joten ei ole mitään syytä häpeään, vaikka fistauksessa tulisikin roiskittua.
Lisätietoa terveyteen ja seksuaalisuuteen liittyen saat terveydenhoitajalta. Myös meille voi lähettää uuden kysymyksen, jos jokin jäi askarruttamaan. Emättimen ejakulaatiota on käsitelty tässä sarjakuvassa ja artikkelissa, johon voit vielä halutessasi tutustua.
Neuvonnan tiimi