Mitä tapahtuu jos seksuaaliset paineet kasvavat liian voimakkaiksi, eikä ole...
Mitä tapahtuu jos seksuaaliset paineet kasvavat liian voimakkaiksi, eikä ole mahdollisuutta saada seksiä ja purkautua?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Seksuaaliset paineet voivat aiheuttaa erilaisia tuntemuksia kehossa niin fyysisellä kuin psyykkiselläkin tasolla. Purkautumisen puutteeseen ei kuitenkaan voi kuolla, vaikka tilanne saattaa turhauttaa. Jos laukeamisesta on kulunut aikaa, voi oma keho saada aikaan esimerkiksi yöllisen siemensyöksyn/orgasmin ja pitää näin kehon seksuaalitoimintoja ikään kuin itsestään yllä. Mikäli oma suhde itsetyydytykseen on hyvä, voi harkita, olisiko mahdollista ilmentää seksuaalisuuttaan esimerkiksi sooloseksin avulla. Tällä tavoin voisi yrittää purkaa etenkin fyysisellä tasolla seksuaalisia paineita.
Mikäli kyseinen tilanne tapahtuisi parisuhteessa, olisi tärkeää jutella omista tunteistaan kumppanilleen. Jos aihepiiriä on vaikeaa lähestyä, auttaa neuvontapuhelimeemme kyseisissä tilanteissa. Neuvontapuhelimessa asioista voi puhua syvällisemmin ja luottamuksellisesti.
Neuvonnan tiimi