Mitä tarkoittaa, että on valmis anaaliyhdyntään fyysisesti?
Kysyisin lisäkysymyksen yhteen kysymykseen liittyen. Mitä tarkoittaa, että on valmis anaaliyhdyntään fyysisesti? Onko joku tietty merkki, josta sen tietää? Onko anaaliseksin harrastaminen helpompaa ja nautinnollisempaa, jos keho on aikuismaisempi kuin 15v tytöllä on?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa, että palasit vielä takaisin sinua askarruttavan kysymyksen pariin.
Fyysisellä valmiudella viitattiin vastauksessa siihen, että keho on kehittynyt aikuisen kehon näköiseksi ja kokoiseksi. Mitä aikuisempi keho on kooltaan ja mittasuhteiltaan, sen sujuvampaa ja vaivattomampaa saattaa seksi fyysisiltä tekijöiltään olla. Joillakin nuorilla esimerkiksi emätinyhdyntä on fyysisten ominaisuuksien takia hankalampaa verrattuna aikuisiin. Pelkkä aikuisen kehokaan ei aina takaa sitä, että jokin seksin muoto tuntuisi nautinnolliselta, sillä nautintoon vaikuttavat monet muutkin seikat, jotka vaihtelevat henkilöittäin ja seksikerroittain. Terveydenhoitaja on saattanut arvioida tilannetta siltä kannalta, että vanhempi ihminen tuntee kehonsa hyvin ja tietää, mistä saa nautintoa.
Valmiutta anaaliyhdyntään on vaikeaa arvioida pelkkien ulkoisten tekijöiden kautta. Tärkeintä on, että kokee itse olevansa omasta tahdostaan valmis anaaliyhdyntään ja anaaliyhdyntää varten on tehty tarpeeksi valmisteluja. Valmisteluihin kuuluu muun muassa suolihuuhtelu, liukasteen ja kondomien hankinta sekä rauhallinen eteneminen esimerkiksi ensin sormilla tehtyjen hyväilyjen avulla. Anaalialueen erilaisten hyväilyjen kautta voi havaita, olisivatko keho ja mieli valmiita myös varsinaiseen anaaliyhdyntään.
Ihminen on itse loppujen lopuksi oman kehonsa parhain asiantuntija. Kumppanin kanssa voitte pohtia yhdessä, oletteko valmiita anaaliyhdyntään. Lisätietoa anaaliyhdynnästä saatte tästä oppaasta. Opas on koottu miehille, jotka harrastavat seksiä miesten kanssa, mutta opas soveltuu myös miehen ja naisen väliseen seksiin. Jos asia edelleen mietityttää, palvelemme teitä mielellämme neuvontapuhelimessamme.
Neuvonnan tiimi