Mitä tarkoittaa, kun pimpissä on jotain katkoksia?
Mitä tarkoittaa kun pimpissä on jotain katkoksia? Nainen on kerran harrastanut NS, liian kuivaa seksiä, niin gyne oli sanonut siellä olevan katkoksia. Ei kysellyt gyneltä tarkemmin mitä tämä tarkoittaa.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Pimpin kuivat limakalvot voivat saada aikaan esimerkiksi hankauksen tunnetta ja synnyttää nirhaumia. Kitkan vähentämiseksi voi testata esimerkiksi liukuvoiteen käyttöä. Valitettavasti on kuitenkin vaikeaa sanoa, mistä mainitsemissasi ”katkoksissa” on kysymys. Voisiko kyse olla jostakin haavauman tapaisesta asiasta, johon gynekologi viittasi?
Hienoa, kun lähdit selvittämään sinua/teitä mietityttävää asiaa. Ymmärrettävästi kyseisessä tilanteessa ei välttämättä tule kysyneeksi, mitä gynekologin sanat tarkoittivat. Oikean vastauksen tilanteeseen saa kuitenkin vain kysymällä asiasta gynekologilta itseltään. Gynekologilta voi myös tarvittaessa kysyä kuivien limakalvojen hoidosta, mikäli kuivaan seksiin liittyvät tilanteet tuntuisivat toistuvan. Yksi vaihtoehto on myös tutkia joko Omakanta-palvelun tai yksityisen lääkäriaseman sivujen kautta gynekologin kirjaukset käynnin suhteen. Tätä kautta saattaa löytää tarkemmin tietoa käynnillä käytettyyn termistöön liittyen.
Neuvonnan tiimi