Mitä teen jos on koukussa pornoon ja haluais eroon siitä...
Mitä teen jos on koukussa pornoon ja haluais eroon siitä mutta en vaan pääse enkä uskalla kavereille puhua siitä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Tosi hienoa, että otit meihin yhteyttä, mikäli et uskalla jutella kavereille. Pornon katselu on OK eikä siinä ole mitään pahaa, mutta on aivan yhtä sallittua olla katsomatta pornoa. Porno voi merkitä eri ihmisille erilaisia juttuja, mutta monesti siitä voi saada mielihyvää ja pornon katselun voi liittää esimerkiksi osaksi sooloseksiä.
Joskus pornon katselusta voi kokea olevan enemmän haittaa kuin hyötyä. Tällaisissa tilanteissa esimerkiksi opiskelu tai työ, syöminen, uni tai sosiaaliset suhteet voivat kärsiä. Et maininnut sen tarkemmin, millaisia kokemuksia sinulla on kysymyksesi taustalla. Jos tuntuu siltä, että jokin elämän osa-alue kärsii pornon katselusta ja porno aiheuttaa negativiisia tuntemuksia, kuten ahdistusta, on hyvä yrittää pitää taukoa pornon katselusta. Ilmeisesti olet kuitenkin jo testannut jonkinlaista taukoa pornon katselusta. Joskus tällaisten tilanteiden käsitteleminen voi olla hankalaa yksin, joten sinua voisi hyödyttää esimerkiksi soittaminen neuvontapuhelimeemme. Olemme täällä sinua varten, jos yhtään siltä tuntuu, ota rohkeasti meihin uudestaan yhteyttä.
Neuvonnan tiimi