Mitä teen kun olen aluksi ihastunut mun lähikaupan kauppiaan avovaimoon...
Mitä teen kun olen aluksi ihastunut mun lähikaupan kauppiaan avovaimoon ja nyt se on muuttunut rakkaudeksi?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihastuminen ja rakastuminen ovat hyvin luonnollisia tunteita, vaikka emme voikaan valita sitä, kehen tunteemme kohdistuvat. Et avannut tilannettasi tarkemmin, mutta oletteko paljonkin tekemisissä arjessasi? Asialle ei ole pakko tehdä mitään, sillä joskus tunteet hiipuvat ajan mittaan itsestäänkin. Ajoittain tunne voi myös jäytää, jos tapaa rakkautensa kohdetta jatkuvasti, saamatta tilanteeseen kuitenkaan välttämättä vastakaikua. Mikäli tapaatte usein, olisiko sinun mahdollista ottaa hieman välimatkaa tilanteeseen niin, ettet tapaisi rakkautesi kohdetta? Joskus, kun aikaa kuluu ja toista ei näe, voivat uudet kokemukset ja ihmiset saada enemmän sijaa elämässämme ja ”entinen elämä” jää taakse.
Jos sinusta tuntuu siltä, voit toki myös kertoa tunteistasi. Aina ei välttämättä toinen voi vastata tunteisiin, mutta olet ainakin saanut tunteesi tunnustettua. Usein myös asioista puhuminen jonkun asian ulkopuolisen kanssa voi auttaa käsittelemään omia tunteitaan ja näkemään tilanteensa eri kantilta.
Millainen olo sinulla tällä hetkellä on ja miten arkesi sujuu? Koetko tilanteen pikemminkin ikävänä kuin voimavarana ja piristeenä?  Jos asia tuntuu painavan, voi aina yrittää tehdä niitä juttuja, jotka tuottavat sinulle mielihyvää ja kannattelevat sinua. Et ole yksin tilanteesi kanssa ja jos tuntuu, että haluat vielä keskustella tilanteestasi esimerkiksi meidän kanssamme, voit soittaa neuvontapuhelimeemme. Kaikkea hyvää sinulle.
Maija Nieminen