Mitä tehdä, kun kokee tarvetta esitellä omaa kroppaansa muillekin kuin...
Mitä tehdä, kun kokee tarvetta esitellä omaa kroppaansa muillekin kuin omalle kumppanilleen? Pidän omasta kropastani, ja koen usein voimakasta halua näyttää sitä muillekin. Tämä aiheuttaa kuitenkin todella huonoa omaatuntoa, jos vastaanottaja on joku muu kuin kumppanini. Kokisin loukkaavana, jos kumppanini toimisi samoin kuin minä. Tiedän, ettei hänkään pidä siitä, että minä toimin näin. Tuntuu vaikealta lopettaa, vaikka tiedän etten voi toimia näin. Onkohan kyse jostain omista epävarmuuksista?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Omaa kroppaansa saa esitellä, jos se itsestä tuntuu hyvältä. Kerroit kuitenkin, että tunnet huonoa omaatuntoa toiminnastasi. Mainitsit myös, että tiedät, ettei kumppanisikaan pidä toiminnastasi. Ilmeisesti olette jollakin tasolla pystyneet puhumaan tilanteestasi. Millaisia nämä keskustelut ovat olleet välillänne? Kumppanin kanssa keskusteleminen ja erilaisten teille sopivien toimintamallien hakeminen on hyvä asia, vaikkei aina löytäisikään heti sopivaa ratkaisua.
Et kertonut viestissäsi, millaista tämä mainitsemasi ”kropan esitteleminen” on, liittyykö siihen esimerkiksi alastomuutta? Joitakin toisten katseet saattavat kiihottaa, toisilla taas voi olla kyse mainitsemistasi epävarmuuksista ja toiveesta tulla hyväksytyksi. Toisten katseet ja mahdolliset kommentit voivat myös nostaa omaa itsetuntoa ja tuoda hyvän mielen. Mitään yhteistä nimittäjää on silti vaikeaa antaa, sillä jokaisen tilanteen taustalla ovat aina yksilölliset tekijät. Loppujen lopuksi ihminen itse on pätevin vastaaja sen suhteen, millaiset seikat häntä toiminnassaan viehättävät.
Onko toimintasi aiheuttanut jollakin tavalla haittaa omalle hyvinvoinnillesi tai parisuhteenne hyvinvoinnille? Tällaisissa tilanteissa voi olla joskus vaikeaa ratkaista asioita yksin, joten sinua voisikin hyödyttää soittaminen neuvontapuhelimeen tai ajan varaaminen seksuaalineuvojan luota. Näin tilannettasi olisi mahdollista käsitellä yksilöllisemmin ja perusteellisemmin. Meille voi puhua luottamuksellisesti ja autamme sinua mielellämme lisää, mikäli koet keskustelun olevan vielä tarpeellista tilanteessasi. Yhteystietomme löydät täältä. Kaikkea hyvää sinulle.
Neuvonnan tiimi