Mitä tehdä kun on jatkuva panetus, mutta kiihottuminen ja laukeaminen...
Mitä tehdä kun on jatkuva panetus, mutta kiihottuminen ja laukeaminen on kuitenkin vaikeaa. Aina kauheen työn takana saada orgasmi ja hetkellinen helpotus panetukseen. Aina panetus ei edes helpota orgasmilla, onko se normaalia vai teenkö jotain väärin ?Ja orgasmin jälkeen klitoris on niin arka ettei siihen voi koskea pitkään aikaan. Olenko muuten outo kun en osaa saada montaa orgasmia putkeen? Yleensä naiset kai saa monta…

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Panetuksen tunne on tavallinen asia, jota voi kokea elämänsä eri vaiheissa. Tuntemuksen taustalla on oma hormonitoiminta sekä muut mahdolliset tilanteeseen vaikuttavat tekijät, kuten ikä sekä elämäntilanne (esimerkiksi ihastus tai uusi parisuhde).
Et varmastikaan tee mitään väärin, vaikkei panetus loppuisi orgasmiin. Jokaisen keho on vain erilainen ja myös eri seikat vaikuttavat omaan kiihottuneisuuteen ja laukeamiseen. Hienoa kuitenkin kuulla, että olet löytänyt tavan helpottaa kiihottumisen tunnetta orgasmin avulla. Omissa itsetyydytyshetkissä/seksin aikana on hyvä keskittyä ”pakollisen” orgasmin sijaan vain nautinnon kokemiseen. Jos jokin tuntuu hyvältä, kannattaa toimintaa jatkaa, jos ei, kannattaa tällaista toimintaa välttää. Orgasmin saamista voi myös harjoitella, sillä kehossa on sukuelinten lisäksi muitakin kohtia, jotka tuottavat seksuaalista mielihyvää. Oletko testannut eri tapoja/leluja orgasmin saamiseksi? Joskus esimerkiksi seksivälineiden avulla on helpompaa/nopeampaa saavuttaa orgasmi.
Orgasmin jälkeen on tavallista, että klitoris voi tuntua aremmalta. Tästä ei tarvitse olla huolissaan ja kyseisissä tilanteissa on hyvä pitää taukoa, jotta arkuus häviäisi. Ei ole myöskään yhtään outoa, vaikkei pystykään saamaan montaa orgasmia putkeen. Tilanne ei tee kenestäkään viallista tai poikkeavaa, eivätkä kaikki muutkaan naiset pysty saamaan useampaa orgasmia peräjälkeen.
Jos sinusta tuntuu, että tilanne turhauttaa edelleen tai haluaisit keskustella jostakin muusta seksuaalisuuteen liittyvästä asiasta, voit olla yhteydessä neuvontapuhelimeemme. Neuvomme sinua mielellämme vielä lisää.
Neuvonnan tiimi