Mitä tehdä, kun viehättyy muista miehistä enemmän kuin aviomiehestään? Ei...
Mitä tehdä, kun viehättyy muista miehistä enemmän kuin aviomiehestään? Ei ole kiva kuolata muiden miesten perään, mutta en voi sille mitään. Oma mieheni vaan ei vastaa ihannemiestäni ulkoisesti, vaikka sisäisesti vastaakin. Tuntuu että ajatukseni ja kiihottumiseni muista miehistä kuin omastani on moraalisesti väärin.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Moni muukin kokee syyllisyyttä siitä, että viehättyy kumppaninsa sijaan toisista ihmisistä. Ihmisiä viehättävät hyvin erilaiset asiat ja tässä ei ole mitään pahaa. On luonnollista tuntea seksuaalista viehätystä muitakin kuin omaa kumppania kohtaan. Elämän varrella voi tulla eteen vaiheita, jolloin jokin seikka omassa puolisossa ei viehätä. Tämä ei ole vaarallista ja sitä tapahtuu muillekin. On hienoa, että osaat eritellä omia tunteitasi ja näet kumppanissasi myös hyviä puolia. Tämä on arvokasta suhteen hyvinvoinnin kannalta.
Mielikuvien tasolla on lupa kiihottua ja nauttia sinua viehättävistä miehistä ja fantasioiden kautta onkin turvallista toteuttaa seksuaalisuuttaan. Muista ihmisistä viehättyminen on vain tunne siinä missä muutkin päivän aikana ilmaantuvat tunteet ja ajatukset. Ajatuksista ei tarvitse tuntea syyllisyyttä. Joskus omat tunteet voivat myös viestiä jotakin. Näyttäytyvätkö kuvaamasi ajatukset jollakin tavalla arjessanne tai vaikuttavatko ne parisuhteenne tilaan?
Joskus arki voi sujua moitteettomasti ja kumppani tuntua turvalliselta, mutta eroottista latausta on hankalaa löytää. Mikäli kyse olisi tällaisesta tilanteesta, on hyvä jutella kumppaninsa kanssa omista toiveistaan ja huolistaan. Tarvittaessa voi myös kääntyä ammattilaisen puoleen, jolloin tilannetta on mahdollista tarkastella kokonaisvaltaisemmin. Autamme mielellämme sinua lisää ja halutessasi voit soittaa joko neuvontapuhelimeen tai varata ajan seksuaalineuvojan luota.
Neuvonnan tiimi