Miten keho kestää seksiin liittyvää rynkytystä?
Miten mu keho kestää rynkytystä, ku mee lomalle ja sai sitä varte pillerit, niin jos saa isoa kalua, niin mite mu keho kestää se kaike? Jännittää ottaa sellanen lihaleka mu sisää.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hyvä juttu, että olet jo etukäteen hankkinut pillerit ennen lomalle menoa. Pillereiden lisäksi on tärkeää käyttää myös kondomia, mikäli harrastat seksiä uuden kumppanin kanssa loman aikana. Pillerit ehkäisevät raskauden alkamisen ja kondomi ehkäisee raskauden alkamisen lisäksi myös seksitautien syntymisen.
Seksin ei ole pakko olla rynkytystä, jos se ei tunnu itsestä hyvältä. Jos seksi tuntuu rynkytykseltä tai kumppanin kalun koko pelottaa, kannattaa asiasta sanoa kumppanilleen. Seksi saa olla myös hellää ja nautinnollista. Kalun vieminen sisään voi onnistua helpommin, jos lihakset ovat rentoina ja oma mieli on tyyni ja rauhallinen. Tilannetta voi helpottaa käyttämällä liukuvoidetta. Jos seksi menee rynkytykseksi, voi toiselle ehdottaa jotakin muuta seksitapaa yhdynnän sijaan. Kehoaan kannattaa kuunnella ja edetä seksissä sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä. Erilaisista seksiin ja kalun kokoon liittyvistä asioista saa myös fantasioida. Lisää tietoa ekasta kerrasta saat täältä.
Neuvonnan tiimi