Miten kestäisin sängyssä pidempään?
Hei! Ajattelin kysyä neuvoa miten kestäisin sängyssä pidempään eli miten pystyisin pidättämään orgasmia? Monesti on tilanne että minua panettaa ihan kauheasti ja silloin haluaisin nauttia esileikistä ja seksistä vaikka tuntitolkulla mutta ongelma monesti ollut se että en kestä kiihotusta ja orgasmi tulee liian aikaisin ja haluaisin kestää pidempään ja nauttia seksistä.joskus en ehdi kuin muutaman kerran työntyä ja sitten jo laukean ärsyttävää.onko mitään koska kikkoja miten kestää pidempään?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Erektion kestävyyteen ja laukeamiseen liittyvät asiat mietityttävät muitakin. Median ja elokuvien luoma kuva seksin kestosta ei välttämättä ole kovin realistinen. Esileikki tai seksi ei oikeassa elämässä kestä yleensä tunteja. Toki kaikenlainen flirtti, hellyys ja läheisyys voidaan laskea kuuluvaksi esileikkiin tai osaksi seksiä. Tässä mielessä seksuaalista mielihyvää voi kokea useamman tunnin ajan. Erektiota on kuitenkin vaikeaa pitää yllä monen tunnin ajan ihan jo fysiologisista syistä. Itselleen kannattaa olla armollinen ja keskittyä siihen, miltä esileikki ja seksi tuntuvat eikä niinkään yhdynnän kestoon.
Oma tilanne saattaa ärsyttää silloin, jos haluaisi erektionsa kestävän pidempään. Onko tilanteesi ollut aina samanlainen? Herkässä siemensyöksyssä ei ole mitään noloa ja laukeamisen nopeus voi vaihdella hieman seksikertojen mukaan. Laukeatko mahdollisen itsetyydytyksen aikana yhtä nopeasti kuin yhdynnän aikana? Jos et, voit eritellä, olisiko itsetyydytyskerroista mahdollista ottaa joitakin onnistumista tukevia seikkoja mukaan yhteiseen seksiin. Siemensyöksyä voi myös yrittää viivästyttää harjoittamalla lantionpohjan lihaksistoaan. Halutessaan on mahdollista testata esimerkiksi penisrenkaan käyttöä siemensyöksyn viivästyttämiseksi. Myös paksummat kondomit tai kondomit, joissa on sisällä puuduttavaa liukastetta saattavat pitkittää siemensyöksyn saamista.
Kumppanin kanssa kannattaa jutella tuntemuksistaan. Seksi ei ole pelkkää yhdyntää ja yhdessä on mahdollista kokeilla, millaiset asiat tuottavat teille nautintoa. Voitte myös testata, olisiko eri seksiasennoista apua siemensyöksyä pitkitettäessä. Mikäli siemensyöksy tulisi kuitenkin herkästi, ei asiaa tarvitse hävetä. Kehossa on runsaasti erogeenisiksi alueiksi kutsuttuja kohtia, joiden kosketteleminen tuottaa mielihyvää. Kumppania voi hyväillä näistä kohdista esimerkiksi käsin, suulla tai seksilelun avulla, jos nautintoa halutaan pitkittää. Erektio voi tulla uudestaankin kumppania hyväillessä ja toisella yhdyntäkerralla siemensyöksyn tuleminen saattaa kestää pidempään. Mikäli siemensyöksy ei tule esileikin aikana, voi yksi vaihtoehto olla myös kumppanin tyydyttäminen orgasmiin asti ennen yhdynnän alkamista. Tällöin oma laukeaminen yhdynnässä ei välttämättä haittaa yhtä paljon.
Kuvaamasi asiat voivat vaikuttaa heikentävästi omaan itsetuntoon tai parisuhteen hyvinvointiin. Jos asian käsitteleminen tuntuu hankalalta, on ammattilaiselta mahdollista saada apua. Esimerkiksi lääkäri tai psykologi osaa auttaa tällaisissa tilanteissa. Mikäli taustalla olisi huoli omaan fyysiseen terveyteen liittyen, kannattaa asiasta jutella rohkeasti lääkärille. Myös seksuaalineuvonnasta voisi olla hyötyä sinulle/teille. Neuvontapuhelimessa tai seksuaalineuvojan vastaanotolla tilannetta pystytään avaamaan perusteellisemmin ja täysin luottamuksellisesti. Toivottavasti sopiva auttamismuoto löytyy.
Neuvonnan tiimi