Miten nainen voisi ottaa seksissä aktiivisemman roolin?
Miten nainen voisi ottaa seksissä aktiivisemman roolin? Meillä se menee niin, että mies hyväilee minua sen verran, että kostun, ja vie sitten peniksen sisääni, ja jatkaa yhdyntää kunnes saa orgasmin. Siinä kaikki. En ole tottunut tekemään itse mitään, ja tuntuu etten osaisikaan. Nyt voi olla myöhäistä oppia sellaista, mitä muut ovat tehneet aina. Kertokaa, jos tiedätte, mitä tilanteelle voisi tehdä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ei hätää, koskaan ei ole myöhäistä oppia uusia asioita. On myös hyvä huomioida, että aktiivisuuden taso vaihtelee henkilön, kumppanin ja seksikerran mukaan. On siis kuvitelmaa, että kaikki muut olisivat seksissä itseä aktiivisempia. Jokainen toteuttaa itseään seksin aikana sen verran, mikä kulloinkin tuntuu tilanteeseen sopivalta. Omaa toimintaansa ja aktiivisuuttaan on kuitenkin sallittua pohtia.
Kuvaamallesi tilanteelle ei ole pakko tehdä mitään, jos molemmat kokevat seksin olevan miellyttävää sellaisenaan. Mikäli sinulla tai kumppanillasi olisi kuitenkin toive aktiivisuuden lisäämisestä, voitte jutella asiasta yhdessä. Mitä aktiivisuus seksissä sinulle tarkoittaa? Millä tavoin haluaisit olla aktiivisempi? Mitä tekijät helpottaisivat aktiivisemman roolin ottamista? Liikaa ei tarvitse kerralla vaatia itseltään, pienikin kosketus tai muu tapa osoittaa välittämistään voi riittää. Toteutustavan saa päättää jokainen itse, tärkeintä on, että tilanne on kummallekin mieluisa.
On hyvä muistaa, että ei ole olemassa oikeaa tai väärää tapaa toteuttaa suostumuksellista seksiä. Monesti lämmin läsnäolo ja uteliaisuus ovat merkityksellisempiä kuin tekniset suoritukset. Mikäli asia edelleen askarruttaa sinua, voi tilanteestaan tulla juttelemaan neuvontapuhelimeen. Olemme täällä sinua varten.
Neuvonnan tiimi