Miten on mahdollista tulla valkojäkälästä täysi impotentiksi?
Hei,miten on mahdollista tulla valkojäkälästä täys impoksi? kuronut esinahan ja arpeuttanut.jätin ympärileikkauksen tekemättä jo 8v sitten kun lääkäri sanoi että ainoa hoito.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ikävää kuulla, jos valkojäkälällä on ollut heikentävällä tavalla vaikutusta seksuaaliterveyteesi. Valkojäkälä saattaa muodostaa esinahan ympärille kiristävän arpijuosteen. Tila häiritsee erektiota ja saattaa aiheuttaa kipua. On kuitenkin yksilöllistä, kuinka perusteellisesti valkojäkälä vaikuttaa erektiokykyyn.
Seksi ei ole pelkkää yhdyntää. Mahdollisen kumppanin kanssa voi miettiä muita keinoja hyväillä toista esimerkiksi joko käsin, suulla tai seksivälineillä. Riippuen peniksen ihon terveydestä, voi pehmeänkin peniksen sekä esimerkiksi välilihan ja kivesten kosketteleminen tuoda nautintoa. Jos minkäänlaisen seksin harrastaminen ei tunnu mieluisalta, voi kumppanin kanssa vaalia muunlaista läheisyyttä. Lisäksi keskusteluyhteyden säilyttäminen on tärkeää.
Hyvä, että olet käynyt lääkärissä. Lääkäriin voi mennä vielä uudestaan ja kysyä, onko mahdollisia uusia hoitomuotoja kehitetty. Kirurgista toimenpidettä saatetaan suositella hoitomuotona, mikäli valkojäkälän tautimuoto on kurova. Jos kirurgiset toimenpiteet huolettavat, kannattaa omat tunteet ottaa puheeksi. Lääkäri osaa asiansa, olipa hoitomuoto mikä tahansa. Tilannetta ei tarvitse hävetä tai pelätä. Lääkäri osaa neuvoa, mitkä hoitomuodot voivat lisätä hyvinvointiasi.
Valkojäkälä saattaa vaikuttaa omaan hyvinvointiin ja itsetuntoon. Vaikka vain toisella parisuhteen osapuolista olisikin valkojäkälä, koskettaa tilanne yleensä kumpaakin suhteen osapuolta. Olisikin hyvä avoimesti jutella molempien tuntemuksista kumppaninsa kanssa. Voit joko yksin tai kumppanisi kanssa tulla juttelemaan tilanteestasi seksuaalineuvojan kanssa. Yhteystiedot löydät täältä.
Neuvonnan tiimi