Miten oppia siemensyöksyn hallintaa menettämättä seksin iloa?
Miten voisi oppia siemensyöksyn hallintaa menettämättä samalla seksin iloa ja nautittavuutta? Haluaisin, ettei siemensyöksy tulisi ennen kuin haluamme sen tulevan, mutta niin, ettei sen takia tarvitsisi keskeyttää yhdyntää. En myös halua, että nautinnon taso pienenee tuntoherkkyyden vähenemisen takia.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Siemensyöksyn hallintaan liittyvät pohdinnat ovat hyvin yleisiä. Herkässä siemensyöksyssä ei ole mitään hävettävää, mutta tilanne saattaa harmittaa.
Mikäli siemensyöksy tulisi ns. ennenaikaisesti, ei seksin harrastamista ole pakko lopettaa. Seksi on muutakin kuin yhdyntää ja kumppanille on mahdollista tuottaa mielihyvää muillakin kehonjäsenillä kuin peniksellä kuten esimerkiksi kädellä, suulla tai vaikkapa seksilelulla. Monesti erektio voi syntyä uudestaan hetken päästä ja kestää pidempään ennen uutta siemensyöksyä. Lisäksi seksiasennoissa voi olla eroja nautinnon kokemisen ja erektion kestämisen suhteen.
Aina siemensyöksyn tulemiselle ei voi mitään. Jotkut ovat saaneet apua tuntoherkkyyttä vähentävistä tuotteista, joihin taisit viitata kysymyksessäsi. Tilannettaan voi yrittää oppia säätelemään kyseisten tuotteiden lisäksi esimerkiksi harjoittamalla lantionpohjan lihaksistoaan. Yksi vaihtoehto on myös ottaa mukaan seksivälineitä, jos kokee laukeavansa liian nopeasti, mutta toivoisi, että kumppani saisi vielä yhdynnän keinoin tyydytystä.
Keho ei toimi koneen tavoin, joten olethan itsellesi armollinen. Kumppanin kanssa kannattaa jutella omista huolistaan, jotta ne eivät jää vaivaamaan mieltä. Yhdessä voitte miettiä, mikä seksitapa olisi teille luontevin. Yksin tai yhdessä on mahdollista pohtia lisäksi sellaisia kertoja, jolloin on koettu erityisen nautinnollisia hetkiä ja pohtia, onko kerroilla jokin yhdistävä tekijä, jota voisi hyödyntää myös yhdynnän tai muun seksin aikana. Ilon voi yrittää säilyttää suhtautumalla tapahtuneeseen ymmärtäväisellä ja rennolla asenteella. Siemensyöksyjä tulee ja menee, tärkeintä on mukava yhteinen hetki kumppanin kanssa ilman suorituspaineita.
Jos koet, että tilanne ei helpota, kannattaa jutella asiasta vielä terveydenhoitajan tai urologin kanssa. Tilanteessa ei ole mitään noloa ja näin saa täsmällisempää tietoa omasta kehostaan. Mikäli asia painaa mieltä tai tilanne vaikuttaa omaan parisuhteeseen, voi apua saada myös muista neuvontapalveluistamme. Olemme täällä sinua varten, joten olethan rohkeasti uudestaan yhteydessä.
Neuvonnan tiimi