Miten pippeliä voisi kosketella ensimmäisellä kerralla?
Miten pippeliä voisi kosketella ensimmäisellä kerralla? Sekin varmaan vaikuttaa onko se heti kovana vai eikö se ole. Onko vähän outoa, jos heti alkaisi liikutella esinahkaa edestakaisin?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokainen pitää hieman erilaisista kosketustavoista. Tämän takia parhaimman vastauksen kysymykseesi saa mahdolliselta kumppanilta itseltään. Mitään väärää hyväilytapaa ei ole, kunhan kunnioittaa sekä omia että toisen toiveita ja rajoja.
Pippeliä voi esimerkiksi sivellä, silitellä tai hieroa sormien tai kämmenten välissä. Jotkut saattavat nauttia myös sisäreisien tai kivesten koskettelemisesta. Erilaisiin hyväilyihin voi ottaa mukaan liukuvoidetta. Halutessaan pippeliä voi hyväillä myös muilla kehonosilla, esimerkiksi suulla. Tällöin suositellaan käytettäväksi kondomia. Pippeli saattaa kovettua koskettelujen aikana tai sitten pippeli on jo valmiiksi kovana, kun sitä aletaan kosketella. Koskettelu voi olla samantyyppistä, olipa pippeli kovana tai ei. Tässäkin tapauksessa kannattaa kysyä kumppanilta, millainen koskettelutekniikka tuntuisi juuri siinä hetkessä mieluisimmalta.
Ei ole yhtään outoa, jos esinahkaa alkaa liikutella heti edestakaisin. Koskettelun voi aloittaa ensin varovasti ja kysyä, tuntuuko kosketuksen voimakkuus kumppanista hyvältä. Mikäli jokin hyväilytapa tuntuu omasta mielestä oudolta tai epämiellyttävältä, ei kyseisellä tavalla ole pakko kosketella kumppaniaan. Toisen kanssa voi tällöin miettiä vaihtoehtoisia keinoja nauttia yhdessä hyväilyistä.
Jos sinua kiinnostaa, on sooloseksiä käsittelevään artikkeliimme koottu erilaisia tapoja hyväillä pippeliä. Kumppanin kanssa voi myös päästää mielikuvituksensa valloilleen ja keksiä erilaisia tapoja tuottaa nautintoa. Yhdessä keskustellen voi oppia löytämään hyväilytapoja, jotka miellyttävät molempia. Jos sinua kiinnostaa, löydät vielä ekasta kerrasta tietoa täältä.
Neuvonnan tiimi