Miten saisin takaapäin asennossa lisää itsevarmuutta?
Hei! Miten saisin takaapäin asennossa lisää itsevarmuutta? Mua jotenkin häiritsee se että jätkä näkee mun molemmat reijät.. lisäks en oikeen tiedä mitä tehdä panon aikana.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Peräaukon alue on luonnollinen osa kehoa muiden kehonosien ohella. Ei tarvitse olla huolissaan, vaikka kumppani näkisikin molemmat reiät. Saattaa olla, että kumppanisi tykkää katsella molempia reikiäsi. On ihmisiä, joista takaapäin paneminen voi tuntua ”tuhmalta” ja lisätä kiihotusta. Kiihottumista saattaa lisätä myös peräaukon näkeminen. Peräaukkoaan ei tarvitse hävetä.
Voit miettiä, onko tilanteessa jokin tietty epävarmuutta synnyttävä tekijä. Takaapäin panemisessa ihminen on eräällä tavalla suojattomassa asennossa, koska ei pysty ohjailemaan ja tarkkailemaan toista samaan tapaan kuin kasvotusten harrastettavissa seksiasennoissa. Myös puhtauteen ja hygieniaan liittyvät tekijät saattavat huolettaa. Ennen seksiä voi käydä tekemässä alapesun huolellisesti. Kannattaa pohtia, mitkä tekijät tuovat sinulle tavallisesti itsevarmuutta. Voisiko näitä tekijöitä lisätä seksiin? Usein luottamus kumppaniin ja hyvä tunnelma auttavat rentoutumaan ja tuovat nautintoa panemiseen.
Koetko, ettet takaapäin panemisen aikana tiedä, mitä sinun pitäisi tehdä? Vai tarkoititko, ettet yleisesti tiedä, mitä tehdä panon aikana? Jos kyse on takaapäin harrastettavasta seksistä, voi esimerkiksi kädellään/käsillään hyväillä itseään eri puolilta kehoa. Ei ole olemassa mitään oikeaa tapaa toimia panon aikana vaan jokaisen tyyli on erilainen ja oikea sinällään. Kumppanille voi myös sanoa, ettet oikein tiedä, miten toimia. Saattaa olla, ettei hänkään kaipaa mitään erityistä toimintaa ja olet osannut toimia aivan oikein. Yhdessä voitte miettiä, millaiset hyväilyt tuntuisivat kummastakin miellyttäviltä ja luontevilta.
Panemisen kuuluisi tuntua hyvältä sekä henkisesti että fyysisesti. Kannattaa keskittyä siihen, miltä paneminen tuntuu, ei siihen, miltä se näyttää. Jos jokin seksiasento ei tunnu itsestä mieluisalta, ei panemista ole pakko harrastaa kyseisessä asennossa. Kumppanin kanssa on mahdollista miettiä molempia miellyttävä asento. Panemiseen ei ole pakko myöskään kuulua mitenkään erityisiä asentojen vaihtamisia tai ”temppuja”. Kiva yhdessäolo riittää. Jos seksiin liittyvät tilanteet painavat, voi asiasta tulla juttelemaan neuvontapuhelimeen.
Neuvonnan tiimi