Miten seksuaaliterapeutille pääsee esim.julkisessa terveydenhuollossa?Maksaako se?Mistä siellä v …
Miten seksuaaliterapeutille pääsee esim.julkisessa terveydenhuollossa?Maksaako se?Mistä siellä voi puhua, mitkä ovat heidän osaamisalueitaan? Voisiko esim. masokismi, pikkuistelu ja muut kinkyjutut olla aiheena? Entä jos kinkyinnostus on ei-seksuaalista(esim. melkein BDSM:n koko kirjo ilman seksiä), voiko siitä silti puhua siellä? Kun olen aseksuaalinen, sinkku, väärän sukupuolen kehossa ja rakastan kaikenlaista kinkyä kunhan seksiosuus jätetään pois, en tiedä kenen kanssa minun pitäisi jutella…

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mainitsemistasi aihealueista voi puhua seksuaaliterapeutin vastaanotolla. Jokaisella terapeutilla on lisäksi omat erityisosaamisalueensa. Yleensä terapeutit toimivat niin, että jos heillä itsellään ei ole osaamista tietystä aiheesta, he ohjaavat asiakkaan toisen ammattilaisen luokse.
Julkisen terveydenhuollon seksuaaliterapiapalvelut ovat erilaisia riippuen kunnasta. Kaikissa kunnissa ei ole mahdollista päästä seksuaaliterapeutin vastaanotolle julkisen terveydenhoidon kautta. Joissakin terveyskeskuksissa on seksuaalineuvoja, joka työskentelee esimerkiksi ehkäisy-, perhe- tai seksuaaliterveysneuvolassa. Neuvolassa työntekijöiden palvelut painottuvat usein seksuaaliterveyteen. Palveluiden hintatiedot löytyvät kunkin kaupungin julkisen terveydenhuollon nettisivuilta ja lisätietoa oman kuntasi palveluista saat soittamalla terveysasemallesi.
Myös meidän kanssamme voi jutella kaikenlaisista BDSM-mieltymyksistä. Voit soittaa tai varata maksuttoman keskusteluajan täältä.
Neuvonnan tiimi