miten tytön saa raskaaksi olen 13 ja minun tyttö ystävä...
miten tytön saa raskaaksi olen 13 ja minun tyttö ystävä haluaa raskaaksi ja minusta olisi kiva saada lapsi

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Raskaaksi voi tulla suojaamattomassa penis-emätinyhdynnässä, jossa siemennestettä on päässyt emättimen limakalvoille. Raskaaksi tuleminen ja lapsen kasvattaminen on suuri mullistus ihan kaikilla elämän osa-alueilla. Siksi asiaa olisi aina hyvä pohtia kunnolla niin fyysisen, psyykkisen kuin taloudellisenkin näkökulman kautta.
On ihan luonnollista haaveilla omasta perheestä tyttöystävänsä kanssa ja on jokaisen oma asia viime kädessä, milloin perheen perustaa. Olette kuitenkin vielä sen verran nuoria, joten olisi hyvä miettiä tilannetta ihan rauhassa. Haaveilemisessa ei silti ole mitään väärää ja jos tuntuu siltä, että tämän tytön kanssa haluat olla vielä aikuisenakin, ei teillä ole onneksi asian kanssa kiirettäkään. Olisiko teillä lähipiirissä lapsia, joita voisitte hoitaa ja siten saada tyydytettyä hoivaviettiänne tällä hetkellä? Näin saisi myös kivasti kokemusta lapsista ja ehkäpä näistä kokemuksista olisi apua sitten aikuisiällä, jos lapsen hankkiminen on silloin ajankohtaista.
Omista mietteistään on hyvä jutella aina aikuisen kanssa. Heille voi puhua myös toiveistaan ja heiltä voi saada tiedon lisäksi erilaisia näkökulmia asiaan kuin asiaan. Myös terveydenhoitajaan tai meidän neuvontapuhelimeemme voi olla yhteydessä joko tämän asian tiimoilta tai muissa elämän eri hetkissä.
Maija Nieminen