Miten voi puhua tuhmia, mutta ei rivoja?
Moi. Tyttöystävä kertoi, että hänestä olisi kivaa, jos voisin puhua tuhmia seksin aikana. Pitäisi siis puhua tuhmia, mutta ei saa puhua mitään rivoja. Sellaisesta hän ei pidä. Olen nyt vähän ymmälläni. Miten voi edes puhua tuhmia, mutta ei rivoja? Olen luullut, että se olisi sama asia. Mitä sanoja oikein pitäisi käyttää?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hieno juttu, että olette pystyneet juttelemaan seksuaalisuuteen liittyvistä toiveistanne. Tuhmien puhuminen voi kiihottaa joitakin. On kuitenkin yksilöllistä, millaiset puheet kiihottavat juuri tyttöystävääsi. Riippuu myös paljon ihmisestä, miten määrittelee ”tuhmien” ja ”rivojen” puheiden eron. Kuten itsekin mainitsit, sinulle ne ovat sama asia. Jotkut taas voivat kokea niissä sävyeron. Tyttöystävältä kannattaakin pyytää esimerkkejä, millaiset sanat hänen mielestään ovat kiihottavia. On henkilöitä, jotka saattavat pitää seksuaalisesta sanastosta sängyssä, mutta eivät halua kuulla halventavaa tai haukkuvaa puhetta. Muun muassa tällainen kielenkäyttö saatetaan mieltää ”rivoksi”.
Parhain ottaa selvää tyttöystäväsi toiveista, on kysyä häneltä uudestaan asiasta. Tyttöystävältä voi pyytää muutaman mallisanan tai -lauseen, jotka voisivat parhaiten kuvastaa hänen toiveitaan. Toiveiden mukaan edeten osaat varmasti löytää oikeat sanat. Mikäli asia mietityttää sinua, voit tulla juttelemaan vielä neuvontapuhelimeemme.
Neuvonnan tiimi