Moi. Harrastan itsetyydytystä kolme kertaa monenakin päivänä. Käytän apuna silikoniliukuvoidet...
Moi. Harrastan itsetyydytystä kolme kertaa monenakin päivänä. Käytän apuna silikoniliukuvoidetta. Se ei meinaa lähteä pesemällä niin herkästi kuin sperma ja vesipohjainen liukkari. Kysynkin nyt onko se edes tarpeen pestä niin tarkasti, jos tietää runkkaavansa vielä uudestaan? Onko mitä haittaa, jos sitä jäämuutamaksi tunniksi pippeliin ja etenkin esinahan alle?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Silikonipohjainen liukuvoide voi olla tosiaan hankalampi pestä iholta verrattuna vesipohjaiseen liukuvoiteeseen. Tämä johtuu siitä, ettei silikoni imeydy limakalvon läpi samalla tavalla kuin vesiliukoiset tuotteet. Vaikka liukuvoidetta on ärsyttävää pestä, olisi silti hyvä pyrkiä pesemään silikonipohjainen liukuvoide pois lämpimällä vedellä käytön jälkeen. Jokaisen keho on erilainen ja on mahdollista, ettei kehosi reagoi, jos tuotetta sattuu jäämään pariksi tunniksi iholle. Mikäli esinahan alle jää esimerkiksi eritteitä pitkäksi aikaa, voi alue alkaa kutista ja punoittaa. Tästä johtuen alapesu myös itsetyydytyksen jälkeen on suotavaa.
Jos sinua kiinnostaa kokeilla erilaisia liukuvoiteita, voisit testata, löytäisitkö hybridiliukuvoiteiden joukosta sinulle sopivaa tuotetta. Noin yleisesti ottaen hybridiliukuvoiteissa yhdistyvät silikonipohjaisen liukuvoiteen liukuvuus ja vesipohjaisen liukuvoiteen helpompi pestävyys. Hybridiliukuvoide sopii myös käytettäväksi kondomin sekä silikonittomien seksivälineiden kanssa.
Toivottavasti löydät sinulle sopivan tuotteen ja alapesutkin onnistuvat helpommin. Lisätietoa alapään terveydestä saat terveydenhoitajalta.
Maija Nieminen