Moi kyselisisin että onko liikaa jos runkkaa päivässä 3-4 kertaa...
Moi kyselisisin että onko liikaa jos runkkaa päivässä 3-4 kertaa ku meinaa välil käy niin et kulli turpoaa ja sen jälkee ei pysty jatkaa ja sit toinen mitä vois tehä ku laukeen niin nopeest ettei oikein kerkee tuntee hyvänolon tunnetta on jotenkin kyllästyttävää ku joutuu päiväs runkkaamaan niin useasti

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Runkkaamiseen ei ole olemassa yhtä oikeaa määrää, vaan on jokaisen määriteltävissä, mikä tuntuu itselle sopivalta. Jos runkkaaminen 3-4 kertaa päivässä tuntuu hyvältä, niin se on ihan ok. Jos se kuitenkin tuntuu epämiellyttävältä, pakonomaiselta tai häiritsee muuta elämää kuten esimerkiksi unta, syömistä, kavereiden näkemistä, opiskelua tai työtä, on hyvä kokeilla pitää vaikka pientä taukoa runkkaamisesta. Kullin turpoaminen voi johtua kiihottumisesta tai siitä jos terska on ärtynyt runsaasta koskettelusta. Tällöin terska voi myös hieman punoittaa ja tuntua aralta.
Oletko kokeillut pitää taukoa sooloseksistä? Voi olla, että tauon jälkeen runkkaaminen tuntuisi taas paremmalta eikä kyllästyttävältä. Tai jos runkkaat aina samalla tavalla ja siihen liittyy esimerkiksi pornon katsomista, voit halutessasi kokeilla jotakin uutta tapaa itsetyydyttää ja kenties käyttää pornon sijaan omaa mielikuvitusta kiihokkeena. Joskus sooloseksiä on helppo käyttää ikäänkuin pikahelpotuksena johonkin hankalaan oloon kuten ahdistukseen tai turhautumiseen. Tämä on ok, vaan on hyvä kokeilla muitakin apukeinoja näihin oloihin tai tuomaan mielihyvää. Tarvittaessa voi kääntyä seksuaalineuvojan tai terapeutin puoleen.
Voit lukea lisää sooloseksin määrästä täältä.
Neuvonnan tiimi