Moi! Mietin kuinka kova terskan pitäisi olla erektiossa? Penikseni varsi...
Moi! Mietin kuinka kova terskan pitäisi olla erektiossa? Penikseni varsi on ihan kova, mutta terska tuntuu olevan huonattavasti pehmeämpi. Se ei ole mitenkään kylmä ja se kasvaa joten veren kulkemisen puutteesta ei luulisi olevan kyse.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa, että tarkkailet kehoasi ja terveyttäsi. Erektiossa terska paisuu ja kovenee, muttei jäykisty yhtä kovaksi kuin peniksen varsi. Myös terskan väri voi muuttua tummemmaksi erektion aikana, koska alueelle pakkautuu verta. Ilmeisesti sinulta onnistuu niin virtsaaminen, erektion saaminen kuin siemensyöksytkin. Mikäli näin on, kuvaamasi perusteella vaikuttaisi siltä, että sinulla ei ole syytä huoleen ja kyse on vain aivan luonnollisesta kehon muutoksesta erektion aikana. Jos sinusta kuitenkin tuntuu, että asia vaivaa sinua, tai havaitsisit joitakin muita muutoksia, kannattaa aina rohkeasti olla yhteydessä terveydenhoitajaan ja tarkistuttaa asia. Lisätietoa erektiosta löydät vielä täältä.
Maija Nieminen