Moi, miks mun häpyrako ja emätin on kasvanu, kun oon...
Moi, miks mun häpyrako ja emätin on kasvanu, kun oon tutkinu mun kehoo ja onks onks normaalii et tulee halu runkkaa

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Murrosiässä sukuelinten alue alkaa muuttua ja siten myös emätin ja emättimen alue muotoutuu aikuisen emättimen näköiseksi sekä kokoiseksi. Mikäli kehoa tutkii tai koskettelee sukuelinten alueelta, voi myös havaita kehossa kiihottumisen merkkejä. Tähän saattaa viitata häpyraon kasvaminen, eli oletettavasti emättimesi laajenee ja avautuu. Tämä on luonnollinen osa kiihottumista, kuten on halu runkatakin. Tilanteesta ei tarvitse olla huolissaan ja kiihottuminen menee itsestään ohi hetken päästä. Joillakin tutkiminen ja kiihottuminen voi johtaa runkkaamiseen, mutta tilanteelle ei halutessaan tarvitse tehdä mitään, jos ei siltä tunnu.
Jos sinua jäi vielä mietityttämään jokin asia, voit soittaa neuvontapuhelimeen, jossa asiaa voidaan käsitellä laajemmin.
Neuvonnan tiimi