Moi. Miksei minulle tule kunnon jäykkää erektioo tällä hetkellä vaan...
Moi. Miksei minulle tule kunnon jäykkää erektioo tällä hetkellä vaan jää vähän löysemmäksi kun yleensä on kova kun tiili. Ja miksi minulla meinaa aina lerpahtaa erektio kesken seksin? Ekana on kova hetke aikaa ja sit alkaa lerpahtamaan? Mitä tehdä

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Erektioon liittyviä vaikeuksia esiintyy muillakin elämänsä aikana. Tämä on monesti ajoittaista ja asiasta ei tarvitse olla huolissaan.
Erektio on herkkä erilaisille häiriötekijöille. Tällaisia tekijöitä voivat olla esimerkiksi jännitys, väsymys, stressi, epäonnistumisen pelko, vaikea elämäntilanne tai seksuaalisuuteen liittyvät häpeän tai syyllisyyden tunteet. Erektiovaikeuksia aiheuttavat myös erilaiset sairaudet, niiden hoitoon käytetyt lääkkeet sekä epäterveelliset elämäntavat. Taustalla olevat seikat voivat joskus olla monisyisiä ja siksi tilannetta tulisikin tarkastella aina yksilölliseltä kannalta.
Et avannut sen tarkemmin elämäntilannettasi tai esimerkiksi sitä, pysyykö erektiosi yllä mahdollisen itsetyydytyksen aikana vai koetko erektiovaikeuksia myös tuolloin? ”Epäonnistumiseksi” koettu erektion lerpahtaminen voi synnyttää ikävän kierteen, jolloin aletaan jännittää, lerpahtaako erektio uudelleen tulevaisuudessa. Jännitys taas lisää suoritustapaineita ja haittaa erektiokykyä, jolloin erektio saattaa lerpahtaa jälleen uudestaan.
Erektion kovana pitämiseen voi auttaa penisrengas tai -pumppu. Pitkittyessään erektiovaikeudet voivat vaikuttaa negatiivisesti omaan itsetuntoon tai parisuhteeseen. Omista tunteistaan on hyvä keskustella avoimesti kumppaninsa kanssa. Yhdessä voitte miettiä, miten etenette sellaisissa tilanteissa, joissa erektiovaikeuksia ilmenee. Erektiovaikeuksien ilmetessä voitte pitää hetkisen taukoa ja nauttia toisistanne muiden hyväilyjen avulla, sillä ihmiskehossa on sukuelinten lisäksi paljon muitakin kohtia, joiden kosketteleminen tuottaa seksuaalista nautintoa.
Onko elämässäsi tai terveydentilassasi tapahtunut muutoksia viime aikoina? Tilanteen taustoittamiseksi voi auttaa lääkärissä käyminen. Asiaa on mahdollista käsitellä myös neuvontapuhelimen kautta tai seksuaalineuvojan vastaanotolla. Olemme täällä sinua varten, joten olethan rohkeasti yhteydessä. Yhteystietomme löytyvät täältä.
Neuvonnan tiimi