Moi, mua on jo pidemmän aikaa huolestuttanu että en enään...
Moi, mua on jo pidemmän aikaa huolestuttanu että en enään rakasta tyttöystävääni, kun en enään pysty tuntemaan rakkautta häntä kohtaan kun olen hänestä etäällä, huomaan välillä kiintymykseni häneen mutta mua ahdistaa tosi paljon ku ajatus pyörii mun päässä että en rakasta häntä kun on muutenki vaikeeta. Yhä välitän hänestä ja haluan pitää huolta hänestä ja haluaisin rakastaa häntä mutta en tiedä rakastanko kun en pysty tuntemaan häntä kohtaan mitään

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On ihan luonnollista pohtia välillä omia tunteitaan ja parisuhteensa tulevaisuutta. Ajoittain saattaa huomata punnitsevansa, kannattaako suhdetta jatkaa, etenkin, jos mainitsemasi etäällä oleminen tarkoittaa ihan konkreettisesti matkaa välillänne. Millaisia ovat nuo vaikeat asiat, joista kerroit viestissäsi? Liittyvätkö vaikeudet tähän suhteeseen vai muihin elämän osa-alueisiin? Joskus vaikeat ajat elämässä voivat kuljettaa kauemmas kumppanista, mikäli kaikki energia menee vastoinkäymisistä selviämiseen. Vaikeina aikoina mitataan myös suhteen laatu, sillä moni toivoo saavansa kumppaniltaan tukea silloin, kun sitä tarvitsee.
Oletteko pystyneet puhumaan tilanteestasi vai oletko vasta pyöritellyt asiaa omassa mielessäsi? Monesti jutteleminen auttaa ja joissakin tapauksissa avoin keskustelu saattaa viedä suhdetta viime kädessä jopa parempaan suuntaan. Vai tuntuuko sinusta tällä hetkellä enemmän siltä, että haluaisit jatkaa tästä eteenpäin matkaasi yksin? Vaikkei haluaisikaan olla enää toisen kanssa yhdessä, voi toisesta silti välittää ja toiselle haluta hyvää, sillä onhan kyseinen henkilö ollut joskus itselle erityisen tärkeä.
Rakkauteen liittyvät asiat voivat tuntua monimutkaisilta, mutta ota kaikki aika tämän asian miettimiseen. Mikäli päätät erota tyttöystävästäsi, pyri keskustelemaan erosta samalla tavoin kuin toivoisit itsellesi asiasta juteltavan. Yksin ei tarvitse näitä seikkoja pohtia. Jos siis asiat etsivät vielä suuntaa mielessäsi, voit kääntyä uudestaan meidän puoleemme ja soittaa neuvontapuhelimeemme, jossa tilannettasi voidaan käsitellä perusteellisemmin.
Maija Nieminen