Moi.Mul on sellai ongelma että mulle meinaa tulla pukkaris muiden...
Moi.Mul on sellai ongelma että mulle meinaa tulla pukkaris muiden poikien kaa seisokki joka kerta.Ja siks mulle on naurettu sen takii ja sanotti homoks.Onks iha normaalii kiihottuu siitä et näkee luokka kavereita boksereissa ja munasillaa? Ja sit seki häirittee ku tosi monilla on isompi muna ku mulla…Oon 12 muuten

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Seisokit ovat osa ihmiskehon tavallista toimintaa ja erektioita voi syntyä myös tahattomasti. Erektioille ei aina voi mitään ja varmasti myös luokkakaverisikin tämän ymmärtävät. Erektioissa ei ole mitään hävettävää, mutta julkisilla paikoilla olisi hyvä varmistaa, etteivät kaverisi tuntisi oloaan epämukavaksi tai loukatuksi kyseisissä tilanteissa. Erektion tullessa voi yrittää piilottaa seisokkiaan esimerkiksi tietyillä alusvaate- tai housuvalinnoilla. Pukuhuoneessa voi siirtää vaikka pyyhkeen mytyksi peniksensä eteen tai käväistä vessassa tilanteen rauhoittamiseksi.
Ihmisillä on erilaisia seksuaalisia mieltymyksiä ja on ihan luonnollista kiihottua näkemistään asioista. Tämä ei automaattisesti tarkoita, että on homo, sillä ihmisen seksuaalisuus on hyvin monimuotoinen kokonaisuus. Jos toisten nauraminen tai homottelu loukkaa sinua, kannattaa heti sanoa toisille, että heidän puheensa loukkaavat ja haluat heidän lopettavan kyseiset jutut. Jos luokkakaveriesi toiminta ei lopu, kerro välittömästi asiasta vanhemmillesi, opettajalle, kuraattorille, terveydenhoitajalle tai jollekin, jonka koet luotettavaksi ja joka pystyy tukemaan sinua. Kuvaamissasi tilanteissa ei ole mitään noloa, joten tarvittaessa voit kertoa useammallekin aikuiselle kokemuksistasi, jotta he voisivat auttaa sinua ratkaisemaan tilanteen.
Munan koko on yleinen huolenaihe ihmisillä. Olet nuori ja kehittyvässä iässä, joten on todennäköistä, että munasi tulee vielä muuttumaan aikuisen peniksen kokoiseksi ja näköiseksi. Siksi ei kannata vertailla itseään muihin nyt, eikä myöhemminkään. Peniksesi on hyvä juuri tuollaisenaan ja jos virtsaaminen, erektiot ja mahdolliset siemensyöksyt onnistuvat, ei syytä huoleen ole.
Omista huolistaan ja muista mietteistään kannattaa aina puhua jollekin aikuiselle. He ovat kokeneet näitä samoja asioita ollessaan nuoria ja tietävät, miten kurjalta tuntuvat muiden sanat tai itsensä vertaileminen toisiin ihmisiin. Jos sinua jäi vielä painamaan jokin kysymyksessäsi mainitsemasi asia tai kaipaisit lisätietoa johonkin uuteen aihepiiriin liittyen, autamme sinua mielellämme neuvontapuhelimen kautta. Hyvää jatkoa sinulle.
Maija Nieminen