Moi! Mulla on jo pari vuotta siitä kun oon ns....
Moi! Mulla on jo pari vuotta siitä kun oon ns. neitsyyteni menettänyt. Mulla oli jo silloin vaikeuksia saada orgasmi, mutta ongelman laajuus ei ollut ihan tässä mittakaavassa. Oon ollu aina kestävä, eli en laukea helposti. Seksiä harrastaessa tää näkyy siten, että en ehkä tule ollenkaan ja koen siitä todella isoja paineita. Alan aina ajattelemaan liikaa sitä ja pelkäämään että en laukea. Nyt tapailen miestä, jonka kanssa emme ole tehneet vielä mitään ja pelottaa että ongelma toistuu. Mitä teen?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Seksuaalisuus on hyvin herkkä osa-alue meissä ja siksi onkin ymmärrettävää, että aiemmin koetut negativiiset kokemukset voivat muokata meistä varautuneempia. Moni henkilö kokee suuria paineita orgasmin saamisen suhteen ja ei ole lainkaan tavatonta, että jotkut eivät kykene esimerkiksi jännitykseltään saamaan orgasmia. Kuvailet kysymyksessäsi hienosti pelon tunnetta, joka voi syntyä, kun toivottua lopputulosta, eli laukeamista, ei ole aiemmilla kerroilla ilmennyt. Pelko taas on omiaan luomaan uutta jännitystä, joka taas voi aiheuttaa sen, että orgasmin saaminen on vaikeampaa. Syntyy ikään kuin kurja oravanpyörä, josta tuntuu, että on vaikeaa hypätä pois.
Et maininnut, pystytkö saamaan orgasmin sooloseksissä? Mikäli näin on, voisiko olla mahdollista, että lähtisit kumppanisi kanssa ensin opettelemaan orgasmin saamista hyväilyseksin kautta? Voisit opastaa kumppanillesi, mikä sinua kiihottaa ja mistä kohtaa sinua tulee koskea, jotta nautit. Keskittykää nautintoon juuri tässä hetkessä ja pyrkikää jättämään suorituspaineet sivuun. Tämä voi olla ensin vaikeaa, ei siis kannata olla itselleen liian ankara. Rehellisintä on myös jutella kumppanilleen omista peloistaan, vaikka se vaikeaa olisikin. Moni mies haluaa kumppaninsa nauttivan, joten luulisi, että kumppanisi etenisi juuri toiveittesi mukaan.
Jos sinua helpottaa, et ole tilanteessasi yksin ja voit aina kääntyä uudestaankin palvelujemme puoleen. Tarjoamme muun muassa neuvontaa sekä kasvokkain neuvontatapaamisessa että puhelimitse neuvontapuhelimessa. Tarkemmat yhteystiedot löydät täältä. Toivottavasti paineet hälvenevät ajan myötä ja pystyt nauttimaan seksuaalisuudestasi ilman jännitystä tai pelkoa.
Maija Nieminen