Moi! Mulla on kiusallinen ongelma: en ole uskaltanut puhua tästä...
Moi! Mulla on kiusallinen ongelma: en ole uskaltanut puhua tästä kellekkään, mutta nyt täällä voisin. Koen tarvetta käydä pissalla juuri ennen seksin tai itsetyydyttämisen aloittamista, en ikimaailmassa voisin harrastaa kyseisiä asioita, ilman käymättä vessassa liki juuri ennen toimintaa, sillä se ahdistaa minua hillittömästi. Onko se noloa lähteä vessaan kesken esileikin juuri ennen aktin alkua nopeasti ja aloittaa senjälkeen tosihommat?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa, että uskalsit kertoa meille kiusalliseksi kokemastasi asiasta. Vessassa käymisessä ei ole mitään noloa, vaikka käynti tapahtuisikin juuri ennen aktia. Vaikka saatatkin kokea, että olet ainoa, joka näin toimii, voit olla varma, että on sukupuoleen katsomatta muitakin ihmisiä, jotka käyvät pissalla ennen aktia/itsetyydytystä. Syitä voi olla monia, mutta noin yleisesti ottaen kyseessä voi olla vain tuttu tapa tai vaikkapa varotoimi, jotta voi nauttia seksileikeistä turvallisin mielin. Joissakin tapauksissa myös juuri harrastettu esileikki saattaa aktivoida eräänlaisen tunteen siitä, että rakko olisi täynnä ja pitää päästä vessaan. Olipa syy mikä tahansa, saa vessaan aina mennä. Luultavasti kumppani ei ajattele mitään pahaa asiasta, ethän sinäkään varmasti kieltäisi toiselta vessakäyntiä tai pitäisi asiaa tällöin nolona.
Ahdistus ei tunnu kivalta ja jos asia vaivaa sinua kovasti tai haittaisi jotenkin (seksi)elämääsi, saat aina olla meidän palveluihimme yhteydessä. Meille voi kertoa luottamuksellisesti noloiltakin tuntuvia asioita, joten sinänsä ei ole mitään syytä kärsiä ikävistä tunteista yksin. Myös kumppanille kannattaa aina puhua, vaikka ensin voisikin tilanne nolottaa. Toivottavasti kuitenkin sinulla on jo parempi mieli. Kaikkea hyvää sinulle jatkossa.
Maija Nieminen