Moi! Mulla on sellanen ongelma, että erektiossa mun penis nousee...
Moi! Mulla on sellanen ongelma, että erektiossa mun penis nousee mun alavatsan tiukasti kiinni. Kun yritetään tyttöystävän kanssa harrasta seksiä, se ei onnistu, koska mun penistä ei saa oikeastaan yhtään irti alavatsasta kun se seisoo. Onko tää normaalia, tyttöystäväkin meinaa jättää mut tän takia

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ikävää kuulla, että erektioon liittyvät asiat ovat johtaneet jo melkein parisuhteen päättymiseen. Tämä varmasti tuntuu pahalta, oman kehon toimintaan kun ei aina voi vaikuttaa yhtä paljon kuin toivoisi.
Yleisesti ottaen penis voi kyllä nousta alavatsaan kiinni, mutta monet miehet pystyvät kuitenkin muuttamaan erektiokulmaa käden avulla niin, että yhdyntä on mahdollinen. Et ole kuitenkaan ainoa mies maailmassa, jolla samanlainen tilanne on. Joillekin on mahdollista se, että aloittaa yhdynnän jo silloin, kun erektio on selvästi olemassa, mutta penis ei ole vielä päässyt täysin kovaksi. Ilmeisesti teidän tapauksessanne penis pomppaa heti ”ylimpään asentoonsa” ja yhdyntä ei siksi onnistu yhtään aiemmin? Joillekin käy niin, että vaikka mies saisikin peniksensä naisen sisään, kiihottuminen muuttaa erektiokulmaa, joka taas voi aiheuttaa kipuja naiselle tai molemmille. Oletteko testanneet, onnistuuko yhdyntä missään asennossa? Esimerkiksi asennossa, jossa istuisit ja nainen tulisi istumaan syliisi tai jossakin muussa asennossa, jossa erektiokulma tuntuisi luontaiselta?
Millaista seksielämänne noin muutoin on? Pystyttekö juttelemaan avoimesti seksiin liittyvistä seikoista ja omista toiveistanne tai peloistanne? Oletteko jossain vaiheessa pystyneet yhdyntään? Onko sinulla ongelmia mahdollisesti masturboidessasi? Seksiin kuuluu paljon muutakin kuin yhdyntä; nautitteko toisistanne ja kehoistanne muilla tavoin, esimerkiksi hyväilyseksin tai suuseksin keinoin?
On mahdollista, että tilanteen taustalla on jokin peniksen rakenteeseen liittyvä seikka, johon saisit paremmin tietoa lääkäriltä. Tuo erektiokulma voi jossain vaiheessa hieman laskea, mutta olet luultavasti sen verran nuori, että puhutaan kymmenistä vuosista. Siksi olisi jo nyt hyvä selvittää tarkemmin asian taustaa kuin kärsiä tilanteesta vuosien ajan ja menettää mahdollisesti itsetuntonsa ja parisuhteensa asian takia.
Asia ei ole sinun vikasi ja olisi hyvä, että tyttöystäväsi suhtautuisi myötätunnolla tilanteeseesi. Jos haluatte käydä yhdessä tilannettanne läpi, voisi teitä hyödyttää soittaminen neuvontapuhelimeemme tai käynti seksuaalineuvojan vastaanotolla. Meillä on myös mahdollisuus saada neuvontaa Skypen kautta. Lisätietoja neuvontapalveluistamme voi lukea täältä. Toivottavasti asiaan saadaan selvyys ja pystytte vielä tulevaisuudessa olemaan yhdynnässä. Kaikkea hyvää sinulle.
Neuvonnan tiimi