Moi! Näin vanhemmalla iällä minulle on syntynyt pieni ongelma, kun...
Moi! Näin vanhemmalla iällä minulle on syntynyt pieni ongelma, kun saan orgasmin niin minulta pääsee pissa lähes joka kerta. Tykkään suuseksistä mutta muutaman kerran on käynyt niin että olen pissannut vahingossa naisystäväni naamalle. Onneksi hän kuitenkin ymmärtää ja hän sanoo jopa pitävänsä siitä. Sekään ei oikeen auta jos käyn pissalla ennen seksiä kun sitä tulee sitten orgasmin hetkellä joka tapauksessa. Pitäisikö minun mennä gynekologille?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On hyvä juttu, että tunnet kehosi ja sen eri reaktiot. Moni muukin on kokenut samanlaisia reaktioita kanssasi ja kyse saattaa tällöin olla ponnistusinkontinenssista. Tällaista virtsankarkailua voi tapahtua myös esimerkiksi aivastaessa tai yskiessä. Oletko havainnut mitään tällaisia oireita? Taustalla voi olla erilaisia syitä, joita on varminta käydä läpi lääkärin tai gynekologin kanssa, mutta yksi apukeino on harjoittaa omia lantionpohjan lihaksiaan.
Mietittäessä seksuaalireaktioita, voi kyseessä olla myös naisen ejakulaatio, joka saattaa muistuttaa vähän pissaamista. Tällöin neste on väritöntä tai vaaleaa ja lähes hajutonta. Ejakulaationestettä saattaa myös erittyä hyvin runsaanlaisesti, jolloin tilanne voi muistuttaa enemmän pissaamista. Tarkkailemalla siis esimerkiksi nesteen väriä, voit havaita, onko kyse sittenkin ejakulaatiosta.
Mukavaa, jos kumppanisi ymmärtää sinua ja tykkää kehosi eri toiminnoista. On myös hieno juttu, että pystytte juttelemaan näistä asioista, jatkakaa siis toki samaan malliin. Tunnetko, että kokemukset ovat aiheuttaneet sinulle henkisellä tasolla jotakin haittaa tai epävarmuutta sängyssä? Mikäli kaipaat vielä keskustelua tilanteeseesi liittyen, voit halutessasi soittaa yksin tai kumppanisi kanssa neuvontapuhelimeemme, jossa voimme käsitellä asiaa vielä tarkemmin. Kaikkea hyvää teille molemmille.
Maija Nieminen