Moi. Olen 18-vuotias nuorimies ja ongelmana on sellainen asia että...
Moi. Olen 18-vuotias nuorimies ja ongelmana on sellainen asia että välillä tulee semmosia aikoja että kun ollaan menossa tyttöystävänkanssa yhdyntään niin ennen sitä ku pussaillaan ja yms niin minulla seisoo kunnolla mutta sitten kun hän alkaa runkkaamaan minua niin erektio alkaa vain pienenemään vaikka olisin kiihottunut.. ja sitten ei meinaa seistä kunnolla kun itse runkkaan vaikka yleensä ei ole mitään ongelmia? Onko minulla joku ongelma? Olen ollut väsynyt ja parisuhteessa on ollu vähä ongel

Hei, kiitos kysymyksestäsi.
Erektioon vaikuttavat monenlaiset asiat. Kuvailitkin erilaisia tilanteita, joilla voi olla vaikutusta siihen.
Väsymys ja ihmissuhteessa olevat ongelmat näkyvät usein jollain tavalla seksissä sekä erektiossa. Jos erektio ei synnykään heti silloin kun haluaisi, ei ole syytä huoleen. Kaikilla käy niin joskus. Erektion kovuus myös vaihtelee aina seksin aikana. Varsin tavallista on erektion pehmeneminen esimerkiksi siinä vaiheessa, kun laitetaan kondomia päälle.
Kun erektio välillä lopahtaa, voi keskittyä muuhun kivaan tekemiseen, kuten vaikkapa pussailuun tai hyväilyyn muualta kehosta. Kirjoitat, että peniksen erektio pienenee silloin kun kumppanisi koskee siihen. Voisitteko kokeilla, mitä tapahtuu jos hän ei koskisi siihen tai hän koskisi jollakin toisella tavalla, joka tuottaa sinulle mielihyvää?
Jos suhteeseen liittyvät kysymykset on käsitelty ja erektion lopahtaminen seksissä kumppanin kanssa jatkuu esimerkiksi puolisen vuotta, voit halutessasi käydä seksuaalineuvojan tai lääkärin luona juttelemassa asiasta.
Peniksen toimivuuden kannalta aamuerektion merkitys on tärkeä. Jos aamuerektiot ovat loppuneet kokonaan tai erektion saaminen sooloseksissä vaikeutuu, on hyvä käydä lääkärillä.
Neuvonnan tiimi