Moi. Olen 19v poika ja mietin onko tässä mitään mahdollisuutta...
Moi. Olen 19v poika ja mietin onko tässä mitään mahdollisuutta enään että penis kasvaisi vielä? Levossa noin 4cm pitkä. Lähinnä tuo paksuus huolettaa kun ei ole mitään muutosta tapahtunut ja seksikin on kuin heiluttais ”patonkia porttikongissa”. Vaikeetahan se on yrittää parisuhdettakaan saada toimimaan jos ei pysty naistaan edes tyydyttämään.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Monia muitakin poikia mietityttää oman peniksensä koko. Jokainen penis on kuitenkin hyvä juuri sellaisenaan. Et maininnut muuta kuin lepopituuden, mutta yleensä penis kasvaa ja paksuuntuu erektiossa, eli näin ollen myös (ympärys)mittaa tulee enemmän. Et myöskään maininnut, missä vaiheessa murrosikäsi on, mutta todennäköisesti penis on saavuttanut sen mittansa, johon geeniperimä on sen muovannut, sillä penis yleensä kasvaa murrosiän alkuvaiheilla.
Vaikka tilanne voi tuntua sinusta tällä hetkellä ikävältä, olisi hyvä muistaa, että peniksen koko ei ole seksuaalisen nautinnon mitta. Onko sinulla tällä hetkellä kumppania, jonka kanssa voisit puhua omista ajatuksistasi? Olisi tärkeää, että molemmat tukisivat toisiaan ja pyrkisivät miettimään, mikä keino sopisi juuri teille, mikäli seksi tämän mahdollisen nykyisen kumppanin kanssa on tuota ”patongin heiluttelua porttikongissa”.
Naisen emättimestä suurin osahan on tunnotonta, poislukien kuitenkin emättimen suuaukon seudun. Jos siis pystyy viemään peniksensä emättimen suuaukolle, on oikeastaan kaikkein otollisimmassa kohdassa nautinnon kannalta. Emättimen keskimitta vaihtelee, mutta emättimen koko voi olla jotakin 6-12 sentin väliltä. Jo pelkästään lepopituudellasi täyttäisit siis kaksi kolmasosaa 6 cm kokoisesta emättimestä, puhumattakaan siitä, minkä mittainen peniksesi on erektiossa.
Jos sinua huolettaa peniksesi koko edelleen, voit panostaa naisen nautinnossa muihun hyväilyihin. Naisen kehossa on paljon erogeenisiä kohtia, jotka tuottavat seksuaalista mielihyvää ja eri hyväilytekniikoiden avulla ne voivat tuottaa myös orgasmin. Kokeilemalla eri tapoja mahdollisen kumppanin kanssa opit tuntemaan, mikä kohta tuottaa juuri hänelle nautintoa ja kuinka koskettaa toista, jotta tämä kiihottuisi. Lisäksi erilaisia asentoja testaten voi muuttaa tuota kuvaamaasi tuntumaa yhdynnässä.
Monet naiset eivät aina saa pelkässä penis-vaginayhdynnässä orgasmia, joten siksikin pelkkään peniksen kokoon on turha luottaa harrastettaessa seksiä. Parhaimman tuloksen saa kuuntelemalla kumppanin toiveita ja ottamalla avuksi esimerkiksi suun, kädet tai vaikkapa leluja. Klitoris näyttelee monille naisille nautinnon suhteen tärkeintä osaa, joten klitorista hyväilemällä voi tuottaa naiselle seksuaalista mielihyvää joko peniksen kanssa tai ilman penistä.
Esimerkiksi Poikien Puhelimessa voit myös keskustella lisää aiheesta. Myös meihin saa olla yhteydessä uudestaankin, jos siltä tuntuu. Tsemppiä jatkoon!
Neuvonnan tiimi