Moi! Olen siis 16v tyttö, ja mulla on sellainen ongelma,...
Moi! Olen siis 16v tyttö, ja mulla on sellainen ongelma, että kun pissaan, tosi helposti käy niin että pissaa lentää pöntön reunan yli istuimelle/lattialle. Onko tälle mitään tehtävissä, ei auta vaikka kuinka yritän nojata eteenpäin istuessa, silti pissa lentää ikäänkuin kaaressa eteen :/

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että olet jo miettinyt ja testannut erilaista tekniikkaa oman tilanteesi ratkaisemiseksi. Näin netin välityksellä on vaikeaa sanoa varmasti täsmälleen, mikä voisi olla tilanteesi takana. Kyseessä voi olla esimerkiksi lantionpohjan lihaksistoon liittyvä seikka, sillä lantionpohjan lihakset säätelevät muun muassa virtsaamista. Vaikuttaisi siltä, että lihaksistosi on hyvässä kunnossa, kun virtsasuihku on noin voimakas. Jos kyse olisi lihaksistoon liittyvästä asiasta, voi pissaa päästää hiljalleen tulemaan ja näin yrittää kontrolloida suihkun voimakkuutta ja suuntaa. Kyse voi olla myös rakenteellisista seikoista, etenkin, jos tilanne on ollut samanlainen aina.
Vaikka tilanne voi tuntua ikävältä, ei kyseessä luultavasti ole mikään vakava vaiva. Varmimman vastauksen juuri sinun tilanteeseesi saat vielä esimerkiksi terveydenhoitajalta.
Maija Nieminen