Moi! Olen tuntenut monena yönä parin viikon aikana kipua peniksessä....
Moi! Olen tuntenut monena yönä parin viikon aikana kipua peniksessä. Se on outo tunne. Mielestäni olen unessa, mutta tunnen silti kuinka penikseen sattuu. Se häiritsee unta. Olen runkannut iltaisin, mutta lopettanut, kun on alkanut tuntua, että laukeaisin. Olisin halunnut laueta nukkuessani, mutta niin ei ole käynyt yli kuukauteen. Mistähän tuo yöllinen kipu peniksessä johtuu? Ei sitä onneksi päivällä ole ollut.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ikävää kuulla, että sinulla on ollut kipuja. Joskus runkkaaminen voi aiheuttaa erilaisia kiputiloja esimerkiksi silloin, jos on kosketellut itseään kovakouraisesti tai runkkaaminen on kestänyt pitkään. Oletko havainnut omassa toiminnassasi viitteitä siihen, että koskettelu olisi ollut liian kovaotteista? Onko sinulla kipuja erektion aikana? Mikäli kipuja ilmenee, on hyvä kuunnella kehoaan ja pyrkiä pitämään taukoa, jos esimerkiksi jokin tekniikka tuntuu liian voimakkaalta kesken sooloseksin. Jos taas sinulla on kipuja erektion aikana jo illasta, voi olla, että yölliset kivutkin johtuvat peniksen erektioista, joita voi syntyä yön aikana useita kertoja.
Kerroit, ettet ole saanut yöllistä siemensyöksyä yli kuukauteen. Oletko saanut päivällä siemensyöksyjä tai onko siemennesteessäsi tai virtsassasi ilmennyt jotain muutoksia? Oletko havainnut, mitä tapahtuu silloin, jos siemensyöksyn antaa tulla masturboinnin aikana? Onko tuolloin ilmennyt kipuja seuraavana yönä?
On hyvä kuulla, että ainakaan päivällä sinulla ei ole kipuja. Kivuista ei silti ole mukava kärsiä yölläkään ja siksi tällaisissa tilanteissa on varminta kääntyä lääkärin puoleen. Joskus kyseessä saattaa olla esimerkiksi jokin tulehdus. Myöskin seksitaudin mahdollisuus saattaa joissain tapauksissa olla, mutta et itse maininnut mitään tällaisesta seikasta, joten luultavasti voit seksitautien suhteen olla huoletta. Mitään syytä ei ole myöskään ujostella terveydenhoitajalle/lääkärille juttelemista, sillä tällaisten asioiden hoitaminen on heille arkipäivää. Jos sinua jännittää, kannattaa jutella jonkun luotettavan ihmisen kanssa ja hän voi tarvittaessa tulla tueksesi vastaanotolle. Mikäli tarvitset vielä tukea tilanteessasi, saat soittaa myös neuvontapuhelimeemme, jossa neuvomme sinua lisää. Kaikki menee varmasti hyvin, paljon tsemppiä sinulle!
Maija Nieminen