moi! oon 12v poika ja mul on pari kysymystä. ekana...
moi! oon 12v poika ja mul on pari kysymystä. ekana sellane et oon huomannu täs viime aikoina et oon ihastunu yhteen poikaan tosi paljon… ongelma on se etten tiiä mite lähestyn ku en tiiä onkse hetero vai mikä. mul alkaa muna jöpöttään joka kerta ku oon sen lähellä nii onkse iha normaalii reaktioo?? ja sit haluisin kans kysyy et mitä voisin tehä ku mua ollaan kiusattu liikkatunneilla yms pukkarissa ku mul on erilaiset alkkarit ku muilla ku mul ei oo boksereita vaa sellaset lasten. :/

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On ihan normaalia pohtia seksuaaliseen suuntautumiseen liittyviä asioita. Ihmisen seksuaalisuus onkin hyvin monimuotoista ja joskus voi ihastua samaa sukupuolta edustavaan henkilöön, vaikka kokisikin olevansa hetero. Toiset taas voivat samassa tilanteessa kokea olevansa biseksuaaleja tai homoseksuaaleja. On siis ymmärrettävästi vaikeaa tietää, uskaltaisitko lähestyä romanttisessa mielessä tätä poikaa ja miten hän ottaisi asian. Toisaalta, olet ainakin yhtä kokemusta rikkaampi, mikäli päätät tehdä aloitteen.
Onko teillä yhteisiä kavereita? Voisiko heidän kauttaan saada selville, onko tämä kyseinen poika hetero? Jos ette tunne, voisitko tehdä lähempää tuttavuutta yhteisten koulu- tai harrastusprojektien kautta? Näin voisit tutustua häneen ilman mitään paineita ja saisit ehkä ainakin kivan kaverisi elämääsi, jos ei rakkaus sytykään. Jos löydät hänet jotenkin sosiaalisen median kautta, voit myös sieltä selvittää, voisiko tämä poika ihastua sinuun.
On ihan luonnollista, että oman ihastuksensa aikana muna jöpöttää. Tämä voi tuntua hämmentävältä ja jopa nololta, mutta kyseessä on kehon tavallinen reaktio.
Todella ikävää kuulla, että olet joutunut kiusatuksi alusvaatevalintojen takia. Tämä on väärin ja vaikka asiasta kertominen saattaisi epäilyttää, olisi tilanteeseen hyvä puuttua. Voisitko jutella asiasta esimerkiksi huoltajallesi? Hän voisi ostaa sinulle bokserit, jos siis sellaisia toivot. Myös omista mahdollisista viikko- tai kuukausirahoistaan saattaisit saada kokoon tarvittavan summan bokseriostoksia varten. Jokainen saa kuitenkin pukeutua juuri sellaisiin alusvaatteisiin kuin haluaa, eli jos tykkäisitkin enemmän lasten alkkareista, saat niihin myös pukeutua. Mikäli tilanne vain jatkuu, kannattaa asiasta puhua opettajalle. Opettajan työhön kuuluu myös tällaisten tilanteiden selvittäminen, joten kerro asiasta rohkeasti tai pyydä jotakuta kaveriasi tai aikuista kertomaan tilanteestasi.
Olet varmasti kiva poika ja toivon, että sinulla menee hyvin ihmissuhderintamallasi, niin ihastuksesi kuin pukukopissa olevien henkilöidenkin suhteen. Jos asiat vielä painavat sinua, voit soittaa meidän neuvontapuhelimeemme tai jättää meille uuden kysymyksen. Kaikkea hyvää elämäsi varrelle.
Maija Nieminen