Moi! Oon 13v poika ja mun poikaystävä on saman ikäne....
Moi! Oon 13v poika ja mun poikaystävä on saman ikäne. Meil on sellanen ongelma et seksi on meille vähä hankalaa ku kummankaa porukat ei tiiä meistä… ja sit seki et ku meillä kummallakaa ei ainakaa viel oo kauheen ”isot” nii yhdyntä o vähä haastavaa. oisko jotain ideoita?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kiva kuulla, että olet löytänyt elämääsi jonkun aivan erityisen ihmisen. Vaikka poikaystävän kotiin vieminen voi ujostuttaa tai muilla tavoin mietityttää, saattaa porukoistannekin olla mukavaa kuulla, että olette löytäneet toisistanne kumppanit. Joillekin voi olla helpompaa ensin esitellä toinen vain kaverina, jolloin kynnys kumppanin läheisten näkemisestäkään ei ole niin suuri. Kun osapuolet ovat tutustuneet paremmin, voi olla rennompaa ja helpompaa kertoa, että ystävyyttä voimakkaampiakin tunteita on suhteessanne mukana ja toivoisitte osaksenne myös omaa rauhaa.
Jos kyseessä on ensimmäinen kerta, kun kerrotte seksuaalisesta suuntautumisestanne jollekin läheiselle, voitte yhdessä miettiä, miten asia olisi luontevinta kertoa juuri teidän tapauksessanne. Tällaisissa tapauksissa voi halutessaan myös tutustua Setan nuorille tarkoitettuihin sivuihin, joilta löytyy tarkemmin tietoa seksuaalisen suuntautumisen moninaisuuteen liittyen.
On ihan luonnollista, jos seksi oman poikaystävän kanssa kiinnostaa. Jos kuitenkin tuntuu siltä, että keho tai mieli ei ole asiaan vielä valmis, voi seksistä ja seksuaalisuudesta nauttia muillakin tavoin. Seksi on paljon muutakin kuin pelkkää yhdyntää ja tärkeintä on hyvä olo ja rauhallinen mieli. Ehkäpä teidän tapauksessanne voisitte tutustua toisiinne ensin esimerkiksi henkisellä tasolla ja edetä siitä tutkimaan toisen kehoa käsin tai suun avulla hyväillen. Näissä tekniikoissa on mahdollista vaihdella myös kosketustapaa, hyväilyn voimakkuutta tai nopeutta. Kun penikset mahdollisesti vielä kasvavat, voi testata myös itse yhdyntää. Niin suu– kuin anaaliseksissä on tärkeää muistaa kondomin käyttö.
Toivottavasti tilanne helpottuu ja ajan mittaan varmasti kaikki asiat ratkeavat parhain päin. Jos tuntuu siltä, että kaipaatte vielä tarkemmin neuvoja tilanteeseenne liittyen, saatte aina soittaa neuvontapuhelimeemme. Tsemppiä jatkoon.
Maija Nieminen